Thriller & Spanning A.W. Bruna Januari 2008

Het zesde slachtoffer

Het verhaal vond ik in het begin moeizaam lezen. Er komen veel verschillende personages in voor die mij in het begin weinig zeiden.

Inspecteur Lindsay Boxer en haar nieuwe partner krijgen te maken met een maniak die de straten van San Francisco onveilig maakt. Op klaarlichte dag worden telkens kinderen samen met hun nanny’s ontvoerd. Nog angstaanjagender is dat de ontvoerder vervolgens geen losgeld eist. Terwijl het complete politiekorps de jacht opent, moet Linsay nog een andere zaak zien op te lossen. Een van haar vriendinnen uit de Women’s Murder Club is het slachtoffer geworden van een gewelddadige overval en vecht in het ziekenhuis voor haar leven.

Het zesde slachtoffer is het zesde boek dat James Patterson heeft geschreven in de Women’s Murder Club reeks. Het verhaal vond ik in het begin moeizaam lezen. Er komen veel verschillende personages in voor die mij in het begin weinig zeiden. Ook worden er behoorlijk wat situaties beschreven, waarbij gebruikt is gemaakt van diverse straatnamen in San Francisco. Dit maakt het lastig voor de lezer om het verhaal te volgen. Pas als je verder leest in het boek gaat het verhaal langzaam ‘leven’ en leest het ook makkelijker.

Het boek draait om een politie-inspectrice die te maken krijgt met diverse moorden die zij moet oplossen. Dat haar privéleven door het verhaal heen speelt, maakt het nog interessanter. Hierdoor krijgt het verhaal meer diepgang en je gaat meeleven met de hoofdpersoon. Als je over de helft van het boek bent wil je echt weten hoe het afloopt. Ook komen puzzelstukjes samen en begrijp je hoe het een en ander in elkaar zit. Ik zou zeker nog meer boeken van deze auteur willen lezen.

319

9789022992456