Chicklit Karakter Uitgevers Maart 2013

Het spel van Floor

Renee van Amstel - een vrouwelijk pseudoniem van de mannelijke schrijver René Brouwer- schrijft als een echte professional: bondig, vlot, realistisch en meeslepend.

Na Rick heeft Floor nooit meer gevonden wat ze werkelijk zocht: een nieuwe liefde die ook in staat was haar verlangen naar overgave te bevredigen. Tijdens de zoveelste opschoning van haar leven, doet ze niet alleen haar laatste minnaar weg maar solliciteert ze ook naar een nieuwe baan als marketingmanager bij de glossy WAN!

Voor een commercial van dit magazine komt ze in contact met de cameraman Jon. Hij ‘ziet’ (want hij is tenslotte cameraman) wie ze werkelijk is: een mooie, jonge vrouw die hunkert naar overmeestering. Jon is een zeer bedreven BDSM’ er, thuis in de Japanse bondagetechniek shibari. Hij wekt opnieuw haar verlangen naar overgave, maar maakt – aanvankelijk- nauwelijks gebruik van haar bereidheid zich aan hem te onderwerpen. En dan komt Rick weer in beeld…

Als ingewijde in de verhalen van Vijftig Tinten… kan ik het niet laten hier (kort) een vergelijking mee te maken. Waar Vijftig Tinten… zich eenzijdig en oppervlakkig opstelt ten overstaan van BDSM en alles wat hierbij komt kijken, duikt Het spel van Floor de diepte in. Wat een diepgang heeft dit boek! De emoties en gevoelens van Floor zijn veel realistischer dan die van Anna. En leermomentje: een Dom hoeft niet perse een getraumatiseerd verleden te hebben om tot deze seksuele voorkeur te komen: de Doms en subs in Het spel van Floor zijn juist normaal functionerende, zelfstandige en zelfverzekerde mensen. Wat een verademing. Fijn dat iemand de BDSM kant eens van een minder duistere kant belicht.

Ook de vertelstijl is veel beter. Het leest ontzettend prettig weg. Renee van Amstel – een vrouwelijk pseudoniem van de mannelijke schrijver René Brouwer- schrijft als een echte professional: bondig, vlot, realistisch en meeslepend. Zoals mogelijk veel andere lezers wist ik toen ik begon met dit boek niet dat het door een man was geschreven. Niks aan het boek doet anders vermoeden. Het is helemaal vanuit het oogpunt van een vrouw geschreven, dus hulde voor René Brouwer!

Over een paar maanden verschijnt het laatste deel in de Floor-trilogie: De extase van Floor. Ik kijk hier nu al met veel voorpret naar uit!

BadgesLeestipBoekenreeks

256