Literatuur & Romans A.W. Bruna April 2011

Het Medici Mysterie

McGowan is er weer helemaal in geslaagd om ook dit keer een bloedstollend historisch drama te schrijven.

Na de controversiële publicatie van haar zoektocht naar het evangelie van Jezus Christus, Het Boek der Liefde, duikt journaliste Maureen Paschal opnieuw de geschiedenis in, omdat haar geliefde Berenger Sinclair een link blijkt te hebben met Lorenzo deMedici. In hun zoektocht ontrafelt Maureen de kunstwerken van de grote meesters en vrienden van deMedicis: Donatello, Botticelli en Michelangelo. Ze vindt aanwijzingen naar de legende van Longinus Gaius, de Romeinse soldaat die Jezus met zijn speer stak. Zou deze Romein, gedoemd om eeuwig te leven, iemand kunnen zijn die ze kent? Zou zijn beruchte Speer van het Lot, zelfs door Hitler gezocht, de sleutel kunnen zijn voor Berengers lot? Terwijl Maureen en Berenger haastig op zoek gaan naar antwoorden, worden ze achtervolgd door iemand die de eeuwenoude bloedvete voor altijd wil beëindigen.

McGowan is er weer helemaal in geslaagd om ook dit keer een bloedstollend historisch drama te schrijven. Met haar schrijfstijl en gevoel voor mysterische complotten heeft ze een buitengewoon talent om de lezer te boeien. Je zit als het ware aan het boek gekluisterd. Kortom, het boek is erg moeilijk weg te leggen. Het verhaal van de De Medici is op historische feiten gebaseerd en het smaakt naar meer van deze schrijfster. De fans van McGowan kunnen opgelucht adem halen, want het volgende boek is al weer in de maak.

396

9789022992975