Thriller & Spanning De Fontein Maart 2011

Het masker van Dante

Ik kijk altijd zeer uit naar het verschijnen van nieuwe titels van Hewson en ook ditmaal heeft hij me niet teleurgesteld.

Tijdens de première van de controversiële film Inferno wordt het dodenmasker van Dante tentoongesteld. Nic Costa moet de kostbare relikwie bewaken, maar bij de onthulling blijkt het te zijn vervangen door het hoofd van de ster van de film, die op gruwelijke wijze is vermoord. Dan wordt er ook een aanslag gepleegd op de hoofdrolspeelster. Costa en zijn team reizen af naar San Francisco voor de Amerikaanse première, in de hoop het masker te vinden. Daar is de actrice opnieuw doelwit van een aanslag. Costa zet alles op alles om de dader te vinden voordat het leven de kunst imiteert…

Dit boek sluit naadloos aan in de spannende serie met Nic Costa in de hoofdrol en wat mij betreft schiet Hewson ook met dit verhaal raak. Ik kijk altijd zeer uit naar het verschijnen van nieuwe titels van Hewson en ook ditmaal heeft hij me niet teleurgesteld. Dit deel is, net als zijn voorgangers in de serie, prima afzonderlijk te lezen. Het verhaal bevat weinig daadwerkelijke actie, maar is daarom niet minder spannend. En het gebrek aan actie wordt tijdens het plot ruimschoots gecompenseerd. Zoals gebruikelijk bevat ook dit boek een vleugje historie, ditmaal in de vorm van een oud masker.

Het verhaal leest makkelijk weg en is goed te volgen, ondanks dat het best veel personages bevat. Af en toe moet je wel even denken wie ook alweer wie was en welk verhaal achter dit personage schuil gaat. Costa weet naar het eind toe alle losse eindjes aan elkaar te knopen waardoor een logisch plot volgt en alle geheimen ontrafelt worden. Wederom een aanrader!

431

9789026127212