Thriller & Spanning Luitingh Sijthoff Augustus 2016

Het jachtseizoen

Het verhaal zit goed in elkaar en het wordt heel beeldend omschreven, de schrijver neemt je mee in levensechte actiescènes.

Carter Blake is niet zijn echte naam. Je weet niet wie hij is. Je weet niet waar hij vandaag komt. Het enige wat je hoeft te weten is dat Blake een ervaren professional is die een eenvoudige service biedt: tegen betaling vindt hij mensen die niet gevonden willen worden. Hij heeft drie regels. Eén: de helft van het geld vooruit, de andere helft bij levering. Twee: hij doet zijn werk op zijn manier, het is kiezen of delen. Drie: hij werkt alleen.

Caleb Wardell ontsnapt bij zijn transport naar de gevangenis waar hij ter dood zou worden gebracht. Hij gaat gelijk door met datgene waar hij mee bezig was tot hij werd gearresteerd, namelijk willekeurig mensen doodschieten. Maar dit keer krijgt hij te maken met Carter Blake, ingehuurd door de FBI om Caleb zo snel mogelijk weer te vinden. De FBI heeft moeite om te voorzien waar Caleb zal toeslaan, maar Carter heeft zo zijn eigen manieren om mensen te vinden die niet gevonden willen worden. Hij is Caleb Wardell al gauw op het spoor, maar is elke keer net te laat, ondanks de hulp van FBI agente Banner. Uiteindelijk eindigt het kat en muis spel tussen Caleb en de FBI na 20 onschuldige doden in Chicago, dankzij het scherpe inzicht van Carter Blake. Maar hoe heeft Caleb Wardell, een zeer gevaarlijke seriemoordenaar, zo gemakkelijk kunnen ontsnappen?

Een snel en spannend verhaal, heerlijk om te lezen! Je wordt al snel meegenomen in het verhaal en je legt het boek niet makkelijk naast je neer. Het verhaal zit goed in elkaar en het wordt heel beeldend omschreven, de schrijver neemt je mee in levensechte actiescènes. Het is vlot geschreven en verveeld geen moment. Je leest dit boek vanuit beide personages, Caleb Wardell en Carter Blake. Dit boek is echt een aanrader, ik kijk uit naar het volgende verhaal van Carter Blake.

BadgesDebuutLeestipBoekenreeks

352

9789021018478