Chicklit The House of Books Februari 2009

Het huis aan het plein

Misschien wat voorspelbaar maar toch knap dat ze iedere keer weer fantastische personages weet neer te zetten voor wie je sinds de eerste bladzijde sympathie voelt.

Eleanor verliet Ierland toen ze elf jaar was. Nu, een heel gelukkig leven later keert ze als weduwe terug naar Dublin, met haar moeders receptenboek in haar koffer. Er is nog een laatste opdracht die Eleanor moet vervullen. De beroemde jonge actrice Megan hoeft het succes niet na te jagen, dat komt vanzelf. Tot een liefdesschandaal een abrupt einde maakt aan haar carrière. Nu zoekt Megan wanhopig naar een plek waar ze zich kan verstoppen. Rae is een trouwe echtgenote en vriendin. In haar gezellig tearoom is het altijd druk. Een tragisch geheim uit Raes verleden blijft niet langer verborgen. Hoe kan zij haar man en zoon uitleggen welke keuzes ze in haar jonge jaren moest maken? De vrolijke Connie, onderwijzeres van beroep, heeft geen boodschap meer aan de liefde. Ze loopt al tegen de veertig en heeft helaas nog nooit een man ontmoet die lijkt op de helden uit de romans die ze leest.

Vier totaal verschillende vrouwen ontmoeten elkaar in Ierland. Ze hebben allemaal een ding gemeen: hun leven is niet bepaald saai te noemen. Allemaal zijn ze op zoek naar warmte en liefde. De een heeft het al gevonden en doet er alles aan om het zo te houden de andere heeft wat meer pech in de liefde. Kortom een roman zoals we gewend zijn van Kelly. Misschien wat voorspelbaar maar toch knap dat ze iedere keer weer fantastische personages weet neer te zetten voor wie je sinds de eerste bladzijde sympathie voelt.

Een boek met een feel good randje. En door de boeken van Kelly.  Ook wil ik ooit Ierland gaan bezoeken, wat een prachtig land lijkt me dat…

479

9789044329773