Thriller & Spanning TM Trademark Mei 2009

Het Chopin manuscript

Omdat iedere auteur maar één hoofdstuk heeft geschreven, heb je het idee dat ze, op de paar bladzijdes die voor hen bestemd waren, hun beste staaltje schrijfkunst hebben losgelaten.

Harrold  Middleton, onderzoeker van oorlogsmisdaden, wil zich na zijn pensionering richten op zijn passie voor muziek. Zeker nu een hij zeldzaam manuscript van Chopin in zijn bezit heeft gekregen. Maar na een bezoek aan Oost-Europa wordt hij beschuldigd van moord en achtervolgd door een huurmoordenaar. Wanneer ook Charlotte, zijn dochter, wordt bedreigd, moet Harry de duistere schaduwen uit zijn verleden het hoofd bieden. En welke gruwelijke rol speelt het manuscript hierbij?

Bestsellerauteur Deaver startte de spannendste serial-thriller ooit. Op zijn initiatief schreven vijftien bekende thrillerauteurs ieder één hoofdstuk van Het Chopin manuscript: Deaver, David Hewson, James Grady, S.J. Rozan, Erica Spindler, John Ramsey Miller, David Corbett, John Gilstrap, Joseph Finder, Jim Fusilli, Peter Spiegelman, Ralph Pezzullo, Lisa Scottoline, P.J. Parrish en Lee Child. Dit dreamteam leverde een internationale thriller vol zinderende cliffhangers af.

Wat een goed idee van Deaver om dit concept te starten. Het levert inderdaad een super spannende thriller op. Omdat iedere auteur maar één hoofdstuk heeft geschreven, heb je het idee dat ze, op de paar bladzijdes die voor hen bestemd waren, hun beste staaltje schrijfkunst hebben losgelaten. Ook is goed te zien wat de klasse van al die auteurs is; ze pakken moeiteloos het verhaal op en weten die, op hun eigen wijze, nog spannender te maken. Dit is een boek wat ik zonder meer één van de spannendste boeken van dit jaar vind. Toen ik het uitgelezen had heb ik het dan ook meteen aan mijn zus gegeven met de woorden: Dit boek moet je lezen, dit boek is wel zo goed! Ook zij was er zeer over te spreken.

Dit idee van meerdere schrijvers kan ook zomaar verkeerd uitpakken, gelukkig in dit geval dus niet. En als je dan bedenkt wat dit boekje je kost, dan is het net of je een pareltje hebt gevonden tussen de kralen. Echt een aanrader!

BadgesLeestip

224

9789049900953