Overige Luitingh Sijthoff April 2010

Heavy Shit!

Dit boek is vooral eerlijk en laat niet alleen de gelukzalige momenten zien die kersverse ouders ervaren.

Kinderen krijgen is het mooiste dat er is. Tegelijkertijd is het een van de meest ingrijpende gebeurtenissen in je leven, maar daar hoor je niemand over. Slapeloze nachten; nog maar één keer per halfjaar seks; de confronterende spiegel die je kind je kan voorhouden; de strijd om het aantal te eten doperwten; het doe-ik-het-wel-goed-gevoel… én al die emoties die erbij komen kijken: als jonge ouder valt het soms niet mee! Brigiet Bluiminck en Manon Abbel, allebei ervaringsdeskundige, schrijven op een humoristische en eerlijke manier over wat je als verse ouder meemaakt in je nieuwe leven en wat dat met jou als ouder doet. Heavy shit! is een lachspiegel, een informatiebron, een hart onder de riem én een feest van herkenning.

Heavy shit! is een boek vol praktische tips voor zwanger worden (Hoera zwanger), zwangerschap (help ik word moeder en me myself en I of wat er nog van over is), de bevalling, baby’s (niet meer slapen, je (a)sociale leven) en kinderen (opvoeden in strijd met je kind en waarom kinderen tóch zo leuk zijn). Dit boek wordt gebracht met veel enthousiasme en veel komische teksten en bijpassende illustraties.

Dit boek is vooral eerlijk en laat niet alleen de gelukzalige momenten zien die kersverse ouders ervaren. Ook de ergste horror taferelen passeren de revue. Een geestig hulpboek voor iedereen die er aan denkt kinderen te krijgen.

253

9789021803807