Overige Ambo | Anthos

Harde grenzen

Heerlijk om te lezen over een wereld waarvan je bijna niet kunt geloven dat deze echt bestaat.

Nadine de Jong heeft gebroken met Daniel Holland. Hij is echter niet van plan om haar op te geven en neemt haar mee naar een exclusief hotel in een prachtig skigebied. In het sprookjesachtige sneeuwlandschap komen de twee dichter tot elkaar. Maar Nadine blijft twijfelen: wat is precies Daniels verhouding met Noa, zijn bloedmooie assistente? En waarom is Michael erop gebrand om nadine uit Daniels leven te weren?

Tijdens een broeierig verblijf in het zuiden van Spanje wordt Nadine geconfronteerd met de waarheid over haar verslavende minnaar – en met een andere, duistere kan van zichzelf. Ze moet nu deffinitief een keus maken. Kan ze Daniel en zijn erotische verlangens aan? Zal ze haar grenzen verleggen?

Ik had alle drie de delen van Muren van glas in huis liggen, dus ik kon gelijk verder met lezen. Het boek gaat verder waar je in deel 1 bent geëindigd. Je leert Daniel op een hele andere manier kennen. Hij transformeert zichzelf in een liefdevolle man die alles doet om Nadine voor zich te winnen en te houden. Nadine komt steeds meer te weten over de man die Daniel vroeger was. De gevoelens waar Nadine mee worstelt zijn prachtig beschreven, bijna alsof je zelf in haar schoenen staat. Het boek bevat volop stomende sexy scènes die elkaar opvolgen.

Marique Maas is een pseudoniem van Esther Verhoef. Ze heeft een prettige schrijfstijl wat gemakkelijk wegleest. Al heeft het niet de diepgang die je normaal gewend bent van Esther Verhoef. Maar zoals ze zelf al schrijft achterin haar boek, dit is vooral “een boek vol leesplezier en zinderende erotiek.” Ik vond het tweede deel persoonlijk wat minder dan het eerste deel. het was soms wat te voorspelbaar. Maar desondanks heb ik er niet minder van genoten. Heerlijk om te lezen over een wereld waarvan je bijna niet kunt geloven dat deze echt bestaat. Deel 3 ligt alweer klaar.

339

9789041426536