Chicklit Luitingh Sijthoff Juni 2013

Glazuur

Het is een heerlijk, humoristisch, romantisch en vooral ontroerend boek! Make way Sophie Kinsella: Lisette Jonkman is gearriveerd!

Sophie baalt van haar nietige baantje bij het grote reclamebureau CopyBlinders. Dat haar vroegere beste vriendin Karlin haar baas is geworden en een relatie heeft met Sophies grote liefde Rein, helpt ook niet mee.

Als Sophie voor de zoveelste keer vernederd wordt, is de maat vol: ze neemt het heft in eigen handen. Hou je vast!

Wauw, wauw, wauw: Wat is dit een ongelooflijk leuk boek! Glazuur is chicklit op zijn best! Het boek heeft humor, originele, leuke en verrassende verhaallijnen en, ook niet onbelangrijk, fijne personages waarmee de lezer zich gemakkelijk kan identificeren. De onhandigheid, de humor in taalfouten als Call of Doody (Roep van de Poep!) en de bijnamen (Ben Belangrijk, Dikke Jikke: briljant!) zijn geweldig bedacht. Sophie is warrig, chaotisch en slordig, maar ook ontzettend lief, gevoelig en grappig. Het is een uniek chicklit-personage.

Wat een enorm gevoel voor humor heeft Lisette Jonkman en wat kan ze fantastisch schrijven! Ik kan eigenlijk heel kort zijn over Glazuur: Het is een heerlijk, humoristisch, romantisch en vooral ontroerend boek! Make way Sophie Kinsella: Lisette Jonkman┬áis gearriveerd! Wat kent Nederland toch goede schrijfsters. Glazuur won in 2012 de Chicklit.nl Boek van het Jaar Verkiezing. Geheel terecht. Ik heb zelden zo’n fijn, leuk, onderhoudend en vooral vermakelijk boek gelezen.

BadgesDebuutLeestip

272

9789021809137