Chicklit Ellessy Februari 2009

Gevaarlijke erfenis

Voor het boek moet je wel wat fantasie hebben. Er bestaat immers de mogelijkheid dat een geest (een oude kasteelheer) Kathy probeert te verjagen. Dat is misschien ook wel het charmante aan dit boek. Niet de geijkte paden, maar wel degelijk je fantasie gebruiken!

Kathy Wayne is dol op trendy kleding en runt samen met haar vriendin Alice een succesvolle boetiek in New York. Kathy weet niet beter dan dat ze geen familie meer heeft. Wanneer de knappe Franse graaf Marc de Beau-Miré haar komt vertellen, dat ze een heus Loire-kasteeltje heeft geërfd van een onbekende overgrootmoeder, gelooft ze daar eerst helemaal niks van. Maar het is écht waar en Kathy reist naar Frankrijk om haar erfenis te gaan bewonderen. Helaas is het romantische kasteeltje helemaal niet zo sprookjesachtig als het lijkt en Kathy’s leven verandert in een complete nachtmerrie. Iemand wil haar vermoorden! Marc? Of spookt het écht op het kasteel van Beau-Miré?

Gevaarlijke Erfenis is echt een typisch Verkerk boek. Vol romantiek, maar ook spanning is ruimschoots terug te vinden in het verhaal. Ditmaal stat Kathy centraal. Ze erft een kasteel in Frankrijk, maar de listige makelaar heeft interesse, hij wil ik graag een hotel van bouwen. Ook Marc, de Franse Graaf, wil het kasteel hebben, alleen wil hij het behouden zoals het is. Ooit behoorde het kasteel tot de familie van Marc. Wanneer Kathy in Frankrijk arriveert gebeuren er al snel onverklaarbare dingen en is het onduidelijk wie Kathy wel en wie ze maar beter niet kan vertrouwen. Natuurlijk weten de echte Verkerk fans wel beter…

De nodige romantiek ontbreekt ook dit keer niet. Wanneer Kathy haar man eenmaal gevonden heeft, gaan ze wel erg snel, al mag dat de pret niet drukken. Heerlijk verhaal om bij weg te zwijmelen op een regenachtige zondagmiddag

278

9789086600663