Chicklit A.W. Bruna Januari 2011

Georgia’s kooklessen

Georgia's kooklessen is een vermakelijke chicklit waarin succes, tegenslag, verliefdheid en heerlijk eten elkaar ontmoeten. De hoofdpersoon is realistisch neergezet en laat zien hoeveel doorzettingsvermogen ze heeft.

Georgia Grey is de ‘rising star’ van de culinaire scene in New York. Ze werkt bij een van de meest populaire restaurants waar ze avond aan avond de sterren van de hemel kookt. Zo ook de dag dat de beroemdste recensent van de stad komt eten. De avond is een doorslaand succes en de beloning in de vorm van 3 vorkjes (het hoogst haalbare resultaat) lijkt dan ook niet meer dan een formaliteit. Als de recensie wordt gepubliceerd en Giorgia niet 3, maar slechts een halve vork toebedeeld heeft gekregen, zijn haar culinaire dagen in New York geteld. Als ook haar verloving verbroken wordt, vlucht ze naar Toscane.

In Toscane zorgen de positieve energie in de keuken, het prachtige landschap en de nieuwe uitdaging ervoor dat Georgia langzaam weer opkrabbelt. Als Gianni, de sexy wijnboer van twee deuren verder haar een aanbod doet dat geen enkele chef zou weigeren, besluit Georgia tegen alle verwachtingen in haar dromen te volgen en keert ze terug naar New York. Maar of die stad zit te wachten op haar terugkomst is nog maar de vraag…

Georgia’s kooklessen is een vermakelijke chicklit waarin succes, tegenslag, verliefdheid en heerlijk eten elkaar ontmoeten. De hoofdpersoon is realistisch neergezet en laat zien hoeveel doorzettingsvermogen ze heeft. Georgia is een vrouw met een missie en een flinke dosis zelfspot. Ook de amoureuze Toscaanse sfeer druipt door het boek heen. Als lezer zie je jezelf al helemaal zitten aan een tafeltje van het restaurant met een sterrengerecht en een verfrissende rosé. Nelson schrijft vlot, humoristisch en weet het verhaal boeiend te houden. Dit is een uitstekend boek om lekker in het zomerse zonnetje te lezen.

319

9789061125075