Bundels, Columns, Strips Maarten Muntinga Maart 2007

Flirten met fantasie

De verhalen zijn stuk voor stuk oppervlakkig, zonder diepgang en daarom juist gezellig en makkelijk om te lezen.

Het boek Flirten met fantasie staat vol met losse verhalen van verschillende auteurs. Zinderende vakantieliefdes, vluggertjes in de lunchpauze, geheime ontmoetingen en flirten in de kroeg. De vrouwen in deze verhalen zijn als jij en ik: carrièrevrouwen, studentes en huisvrouwen. Allemaal proberen ze hun leven spannender te maken door te flirten, fantaseren en avontuurtjes te beleven, Cathy Kelly, Fiona Walker en nog 35 andere vrouwen laten zien dat je een draai aan je leven kunt geven, wat leidt tot herkenbare en hilarische situaties. Flirten met fantasie is een bonte verzameling van opgewekte, verleidelijke en erotische verhalen.

Flirten met fantasie is een prima boekje om te lezen als je niks beters te doen hebt. Op vakantie, in de tuin of op een regenachtige dag. De verhalen zijn stuk voor stuk oppervlakkig, zonder diepgang en daarom juist gezellig en makkelijk om te lezen. Ik heb het boek niet in een keer uit kunnen lezen. Na vijf verhalen heb je wel genoeg van al dat geflirt. Op een gegeven moment lijken alle verhalen op elkaar en moet je het boek wegleggen. Dit zou ook kunnen komen doordat het allemaal losse verhalen zijn. Hierdoor krijg je geen drang om het uit te willen lezen, wat ik bij andere boeken wel heb.

Het leuke van dit boek is dat je zo een heel aantal verschillende auteurs leert kennen. Je merkt de verschillen in schrijfstijl en opbouw van de verhalen. Daarnaast wordt elke auteur achter in het boekje voorgesteld, welke boeken ze onlangs hebben uitgebracht en over hun achtergrond. Als je dan een verhaal bent tegengekomen die je erg aantrok, is achter in het boekje nog te zien welke boeken de auteur van dit verhaal heeft geschreven, erg handig.

Flirten met fantasie is een aanrader voor mensen die gewoon even zin hebben om lekkere flirtverhalen te lezen. Al moeten je verwachtingen dan niet te hoog gespannen zijn.

320

9789041761910