Thriller & Spanning Karakter Uitgevers April 2010

In extase

In extase is als een wervelwind: razend en slopend. Een verrassend verhaal met onverwachte wendingen.

In een genadeloze zomer van zinderende hitte en verwoestende winden heeft Gabrielle Fox maar één persoonlijk streven: ze wil haar carrière als psychologe zo snel mogelijk weer opbouwen na een vreselijk auto-ongeluk dat haar in een rolstoel deed belanden. Maar als ze Bethany Krall als patiënte krijgt, een grimmige en fanatieke tiener met paranoïde fantasieën over rampen en vernietiging, groeit in haar de angst dat ze een verschrikkelijke fout heeft gemaakt.

Ondanks twee jaar intensieve therapie lijkt Bethany op geen enkele wijze tot rust gekomen en blijft ze onverschillig over het lot van haar eigen moeder, die ze zelf koelbloedig om het leven heeft gebracht. En ze houdt stoïcijns vol dat de behandeling met electroshocks die ze ondergaat, haar in staat stelt natuurrampen te voorzien – iets wat Gabrielle beroepsmatig interpreteert als een waanidee.

Maar hoe beter ze de psyche van het tienermeisje leert doorgronden, hoe sterker de signalen worden dat Bethany’s voorspellingen beslist niet losstaan van werkelijke geologische en meteorologische incidenten als aardbevingen en tyfonen. En als Bethany’s profetieën alarmerender worden en een vernietiging op wereldschaal lijken in te leiden, ziet Gabrielle zich gedwongen een groot persoonlijk offer te brengen.

In extase is als een wervelwind: razend en slopend. Een verrassend verhaal met onverwachte wendingen. Jensen heeft zich goed ingelezen in de psyche van het menselijk brein. Er gebeurt van alles en het verhaal raast in een stuk door. Je legt het boek hierdoor niet gauw weg. Je wilt graag weten hoe het verhaal eindigt. Een erg leuk boek.

335

9789061127581