Chicklit Zomer en Keuning Mei 2007

Etage te huur

Moest ik eerder nog wennen aan de wel erg romantische verhalen, hoe meer boeken je van Verkerk leest, hoe beter je deze weet te waarderen. Verkerk is gewoon goed in haar genre.

Als Vlinder op een ochtend uit bed stapt, leest ze in haar horoscoop dat ze een absolute pechdag tegemoet gaat. Een paar uur later is ze haar vriend, haar huis en haar droombaan kwijt! Dan ontmoet ze een prachtige man en wordt stapelverliefd. Maar volgens haar horoscoop zal ze het ware geluk alleen bij een knappe, donkere man kunnen vinden en haar nieuwe vlam heeft lichtblond haar. Intussen hebben haar vriendinnen Mandy en Esmee zo hun eigen problemen bij hun zoektocht naar Mr. Right.

Met Etage te huur zet Verkerk haar vertrouwde lijn in het schrijven voort. Haar nieuwste boek is er een zoals we van haar mogen verwachten en Verkerk stelt dan ook geen moment teleur. Moest ik eerder nog wennen aan de wel erg romantische verhalen, hoe meer boeken je van Verkerk leest, hoe beter je deze weet te waarderen. Verkerk is gewoon goed in haar genre.

Ook nu zijn er diverse meiden op zoek naar de ware liefde. Verkerk zou Verkerk niet zijn als het niet allemaal op zijn pootjes terecht kwam. Voor dit boek is er gekozen voor drie meiden die onderling veel van elkaar verschillen. Zo is Vlinder haar vriend, huis en baan kwijt. Gelukkig kan ze als heks in een pretpark werken, maar er komen meteen weer problemen als blijkt dat haar ex, haar paard weg wil doen. Kan Vlinder haar baan en paard houden? Mandy is een knappe meid en werkt als automonteur. Zelf heeft ze niet door dat ze zoveel aandacht krijgt van mannen, maar mannen doen haar ook weinig. Tot Stefan de garage binnen loopt. Dan is er nog de naïeve Esmee die alleen maar op geld uit is. Haar man moet rijk zijn, verder stelt ze weinig eisen. Om de dames wat tegengewicht te geven is Xander aan het boek toegevoegd. Alle drie de meiden beleven hun eigen grappige avonturen, waar ook Xander een grote rol in speelt. Door de verschillende personages, hebben alle dames ook echt een eigen verhaallijn.

Buiten de leuke verhaallijnen bevat Etage te huur ook genoeg humor. Enig minpunt aan het boek is dat Utrecht, waar het verhaal zich afspeelt, weinig aan bod komt. In eerdere boeken wist Verkerk echt de sfeer van een streek of stad te beschrijven, inclusief het hele straatbeeld. Zo kon je als lezer echt een beeld vormen. Dat was nu niet het geval. Maar buiten dat is Etage te huur echt een boek om lekker bij de ontspannen in het lentezonnetje. Even helemaal genieten van andermans liefdesleven. En het is wederom duidelijk geworden wat Anita’s motto is: Blijven geloven in ware liefde!

220

9789059772175