Thriller & Spanning De Boekerij Juli 2009

Erfenis

Ik heb me wel vermaakt met dit boek. Het is echt geen straf om dit te lezen. Rot weer buiten, een gemakkelijk boek in je handen en uiteindelijk een happy end. Je kunt het slechter treffen…….

Het is zeven jaar geleden dat Frank Temple ontdekte dat zijn vader een heimelijke carrière als huurmoordenaar had. Als de man die verantwoordelijk is voor de dood van zijn vader terugkeert naar het afgelegen familiehuisje in de bossen van Wisconsin, weet Frank dat zijn tijd gekomen is. Maar als Frank daar aankomt blijkt alles anders en komt hij terecht in een dodelijke achtervolging…

Frank keert terug naar het huisje van zijn vader en treft daar Ezra, een oude vriend van zijn vader. Ook maakt hij, na een raar ongeluk met zijn auto, kennis met Nora die de garage van haar vader runt nadat deze een beroerte heeft gehad. Dit auto-ongeluk start eigenlijk te kettingreactie van narigheid. Samen met deze twee personen moet hij zich zien te redden als zijn vaders verrader en diens moordende hulpjes naar Wisconsin komen.

Koryta heeft dit verhaal prettig geschreven en het leest daarom ook makkelijk weg. Ik had het alleen iets spannender verwacht. Soms komen Frank en Nora in situaties terecht die een beetje te voorspelbaar zijn. Zoals in een gevaarlijke situatie ergens naartoe gaan terwijl je wel op je vingers na kunt tellen dat daar dan iemand op je wacht. Als hoofdpersonen zijn ze echter wel goed uitgewerkt en in het boek word je ook van voldoende informatie voorzien om alles goed te kunnen blijven volgen. Mede door de goede research van Koryta. Dit is bijvoorbeeld te merken als Nora naar haar, van een zware beroerte herstellende, vader in het verpleegtehuis gaat.

Ik denk zelf dat als de auteur het schrijfniveau een beetje kan optrekken aan een bijvoorbeeld David Baldacci, het een iets aantrekkelijker en spannender verhaal was geworden. Misschien is dat meer iets voor de toekomst.
En, ach ja, ik heb me wel vermaakt met dit boek. Het is echt geen straf om dit te lezen. Rot weer buiten, een gemakkelijk boek in je handen en uiteindelijk een happy end. Je kunt het slechter treffen…….

348

9789089681423