Literatuur & Romans The House of Books Mei 2007

Een stralend liefdesvuur

Nicholas Sparks brengt met Een stralend liefdesvuur wederom met een romantisch verhaal voor de echte romantici onder ons. Door de afwisseling van humor, verdriet en onverwachte wendingen in het verhaal is dit boek een echte pageturner.

Nicholas Sparks brengt met Een stralend liefdesvuur wederom met een romantisch verhaal voor de echte romantici onder ons. Door de afwisseling van humor, verdriet en onverwachte wendingen in het verhaal is dit boek een echte pageturner.

Journalist Jeremy Marsh heeft zijn leven op rolletjes Hij houdt van zijn stad New York en is niet van plan hier ooit nog weg te gaan. Trouwen is na een eerste mislukt huwelijk ook volledig van de baan en kinderen ziet hij zichzelf al helemaal nooit willen. Kortom, Jeremy is een man die weet wat hij wil en vooral wat hij niet wil. Maar zijn leven zal er spoedig anders uit gaan zien.

Wanneer Jeremy zijn grote liefde Lexie ontmoet komt hij in een wervelstroom van gebeurtenissen terecht die zijn eens zo mooi uitgestippelde leventje op zijn kop zet. Ondanks dat Jeremy en Lexie elkaar nog niet zo lang kennen, besluiten ze al gauw te trouwen. Hierop volgend blijkt Lexie zwanger en verhuist de New Yorker samen met haar naar een klein stadje in Noord-Carolina. Jeremy is smoorverliefd en vindt zijn nieuwe liefde helemaal geweldig, maar dan beginnen de problemen. De twijfels slaan toe en mysterieuze mailtjes zetten Jeremy nog meer aan het denken. Is hij echt gelukkig? Kan hij haar vertrouwen? Hoe goed kent hij haar nu eigenlijk.

Het verhaal begint bij het eind zodat je gelijk al een idee hebt dat het niet afloopt zoals Jeremy graag had gewild. Nicholas Sparks zorgt er met zijn woorden voor dat je als lezer betrokkenheid voelt bij Jeremy. Je voelt zijn radeloosheid en twijfels. Zelf ga je ook aan Lexie twijfelen, ze is tenslotte wel erg goed bevriend met haar oude jeugdliefde. Nicholas Sparks weet een bijzondere wending te geven aan dit verhaal. Dat had ik echt niet verwacht. Een aanrader, lezen dus.

320

9789044317534