Literatuur & Romans De Kern September 2010

Een nieuw begin

Erica James heeft met een nieuw begin weer een interessant en leuk verhaal geschreven. Ook de personages zijn boeiend en met veel humor neergezet.

Clayton Miller maakt een rommeltje van zijn leven. Hij heeft een writer’s block en zijn carrière als comedyschrijver zit al jaren in het slop. Zijn vriendin heeft hem verlaten en woont nu samen met Claytons vroegere beste vriend, met wie hij een van de succesvolste comedyseries ooit schreef. Als hij denkt dat hij het dieptepunt wel bereikt heeft, begaat hij een enorme stommiteit, die zulke gevolgen heeft dat hij onder een andere naam onderduikt op het platteland. In het afgelegen landhuis ontmoet hij Alice Shoemaker. Zij werkt als voice-over en heeft een vriendin beloofd dat ze wel een handje wil helpen in Cuckoo House, waar tijdelijk iemand is ingetrokken. Alice komt er algauw achter dat de ontoegankelijke man in het huis wat te verbergen heeft, eigenlijk net als zijzelf, want ook Alice is niet zonder reden terug in Cuckoo House… Langzaam ontdooien ze beiden en ze besluiten elkaar hun levensverhaal te vertellen. Er ontstaat een mooie vriendschap en misschien zelfs meer. Maar dan ontdekt Alice dat Clayton haar vertrouwen op een vreselijke manier heeft geschonden.

Erica James heeft met een nieuw begin weer een interessant en leuk verhaal geschreven. Ook de personages zijn boeiend en met veel humor neergezet. Het boek leest makkelijk en snel, omdat de levens van Clayton en Alice voortdurend worden afgewisseld. Ze hebben ieder hun eigen verleden waar ze liever niet over praten totdat er iets tussen hun opbloeit. Tijdens het verhaal komt er steeds meer van hun verleden aan het licht wat soms voor lastige situaties zorgt. De onverwachte wendingen laten je doorlezen, omdat je wilt weten hoe het allemaal afloopt. Een erg vermakelijk boek.

413

9789032511876