Jeugd Callenbach December 2013

Een lied voor Jackson

Wat een prachtig en vooral hartverwarmend verhaal over twee jonge mensen die zich aan elkaar vastklampen in een moeilijke en vooral oneerlijke strijd tegen kanker.

Megan Brights hele leven staat op z’n kop als bij haar vader een hersentumor wordt ontdekt. Maar als ze voor lange tijd in het ziekenhuis moet verblijven, is ze niet zozeer bang om haar haar te verliezen als wel haar beste vrienden. Jackson is een andere tienerpatiënt die op dezelfde afdeling verblijft. Megan valt als een blok voor hem, maar ook hij is ernstig ziek. Een verhaal over een ontluikende liefde onder bijzondere omstandigheden, maar ook over de kracht van familiebanden door ziekte heen.

Ik ben zelf Oncologie verpleegkundige, maar ik hoef gelukkig geen chemotherapie aan kinderen te geven. Dit boek raakte mij ontzettend vanaf de eerste pagina!

De schrijfster weet gevoelens prachtig te omschrijven. De onmacht en boosheid, het onbegrip van vriendinnen en haar moeder. Het gevoel niet meer in je normale leventje te passen.En het gevoel van verliefd worden, in deze onzekere situatie vinden twee jonge mensen erg veel steun aan elkaar en groeien langzaam naar elkaar toe. Het is allemaal heel herkenbaar beschreven! Halverwege het boek bekruipt mij wel even het gevoel dat het boek te snel wordt afgerond, je mist voor mijn gevoel een heel stuk. Dit vond ik echt een domper. Maar dan kun je de tissues tevoorschijn halen, wat zeg ik, de dozen tissues! En dan maakt de schrijfster het wat mij betreft weer helemaal goed. Wat een prachtig, emotioneel en warme afsluiting van het boek.

Ondanks de beladenheid van het boek leest het erg prettig weg, een echte aanrader!

206

9789026609039