Chicklit VCL/West-Friesland Maart 2008

Een kwestie van vertrouwen

Een Kwestie van Vertrouwen is een redelijk spannend verhaal dat een goed beeld geeft van de wanhoop, pijn en vertwijfeling van iemand in zware tijden.

Hannah is gelukkig getrouwd met Carl. Hij is aardig, sociaal, een beetje chaotisch en bovenal een bergbeklimmer. Als Carl met zijn beste vriend Manuel naar Zuid-Amerika vertrekt, krijgt Hannah een naar voorgevoel. Snel blijkt dat ze dit niet voor niets kreeg, aangezien Carl tijdens het klimmen spoorloos verdwijnt. Hannah valt in een diep gat en heeft alle steun nodig van haar vrienden; Roel, een oude kennis, Manuel en hartsvriendin Allison. Terwijl ze langzaam, heel langzaam, uit het diepe dal probeert te krabbelen overkomt haar nog wat vervelends. Ze wordt gestalkt, maar wie kan dit nu zijn en waarom nu? Zelf heeft Hannah haar vermoedens, maar heeft ze gelijk?

Een Kwestie van Vertrouwen is een redelijk spannend verhaal dat een goed beeld geeft van de wanhoop, pijn en vertwijfeling van iemand in zware tijden. Sandra Berg geeft haar hoofdpersoon  Hannah de tijd om te treuren en vergroot alle emoties uit van een persoon die een dierbare die spoorloos verdwijnt.

Het verhaal doet een beetje zwakjes aan en hoewel de gebeurtenissen in Hannahs leven je niemand toewenst, weet het verhaal niet heel erg te boeien. De onverwachtse plotwending komt daarnaast niet eens zo onverwacht. Door het hele boek zijn er overduidelijke hints die steeds een tipje van de sluier op lichten. Dit maakt het einde helaas niet als een verrassing. De schrijfstijl is zeer vlot, zodat je wel door het boek heen vliegt. Geen must read, maar wel lekker om te zwelgen in andermans verdriet.

190

9789020528800