Chicklit The House of Books Mei 2007

Een duivelse date

Het enige nadeel van dit boek is dat je het einde van verre al voelt aankomen. Toch weet auteur Susan Elizabeth Phillips met veel ‘om-elkaar-gedraai’ dit moment uit te stellen en hierdoor evengoed nog de nodige spanning op te bouwen. Verfrissend is ook dat het boek vanuit vier verschillende perspectieven wordt geschreven.

Na meerdere gestrande baantjes is Annabelle Granger vastbesloten om van haar volgende onderneming een succes te maken. Ze heeft namelijk besloten om het relatiebemiddelingsbureautje van haar overleden oma over te nemen.

Op haar eigen chaotische manier probeert Annabelle van dit bureau een goedlopende zaak te maken. En om de meest gevraagde matchmaker van Chicago te worden moet ze de droomvrouw zien te vinden voor haar eerste grote klant: Heath Champion. Heath is een selfmade man die door zijn harde werken de beste sportagent van het land is geworden. Hij is rijk, supersexy, gedreven en vooral dominant. Deze zakenman is niet zomaar tevreden en maakt het Annabelle behoorlijk lastig. Daarnaast moet ze concurreren met het andere relatiebemiddelingsbureau waar Heath staan ingeschreven.

Een Duivelse Date is een op-en-top chicklit boek die je zo weg leest door de vlotte schrijfstijl. Annabelle is een chaotische, impulsieve, grappige en charmante vrouw in wie je je goed kan inleven. Eindelijk een vrouwelijk hoofdpersoon in een chicklit die niet perfect is en die ook last heeft van de dagelijkse problemen, zoals een beperkt budget, ‘slechte’ carrièrekeuzes, een lastige familie of zelfs iets simpels als een bad-hairday. De pakkende humor van dit boek, voornamelijk vanuit Annabelle’s kant, tovert geregeld een glimlach op je gezicht.

Het enige nadeel van dit boek is dat je het einde van verre al voelt aankomen. Toch weet auteur Susan Elizabeth Phillips met veel ‘om-elkaar-gedraai’ dit moment uit te stellen en hierdoor evengoed nog de nodige spanning op te bouwen. Verfrissend is ook dat het boek vanuit vier verschillende perspectieven wordt geschreven: koppelaar Annabelle, haar concurrent Portia, de succesvolle en sexy vrijgezel Heath en als laatste zijn assistent/bodyguard Bodie. Thema’s als vriendschap, succes, concurrentie, vakantie, lust en natuurlijk liefde lopen hier door elkaar heen en creëren een aangename variatie in het boek.

Daarnaast zorgt auteur Susan Elizabeth Phillips voor meerdere gebeurtenissen en omgevingsveranderingen, zodat het verhaal niet eentonig wordt en dus ook niet blijft hangen in het zelfde sfeertje. Zo zijn er onder andere een familie-etentje, een prinsessenfeest, een korte vakantie, een stranduitje en een vrijgezellenfeestje georganiseerd door Annabelle. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat je dit boek zeker niet snel zal wegleggen en dat je het liefste het boek in een adem uitleest.

367

9789044318753