Thriller & Spanning Karakter Uitgevers April 2016

Droombeeld

Wederom een boek wat door de korte hoofdstukken en vlotte schrijfstijl erg prettig wegleest. Ook nu heb ik haar boek weer in een ruk uitgelezen.

Nadat ze op klaarlichte dag in haar huis wordt overvallen, verandert het leven van Maartje van Duiven. Ze komt terecht in een achtbaan van ongeloof, verbijstering en angst.. Ze durft nog maar weinig mensen te vertrouwen en zoekt naarstig naar antwoorden op vragen die ze zichzelf moet stellen. Maar daarbij ziet ze een belangrijk detail over het hoofd.

Het boek wordt verteld vanuit 3 personages, Maartje, haar beste vriendin Anouk en iemand die brieven aan Maartje schrijft. Het verhaal gaat over Maartje die getrouwd is met Twan. Ze zitten vast in een liefdeloze relatie waarbij Twan net heeft besloten om bij Maartje weg te gaan aangezien hij een geheime relatie heeft met Anouk, de beste vriendin van Maartje. Twan heeft longkanker en berooft zichzelf, zonder ook maar van iemand afscheid te nemen, van het leven.

Het verhaal begint met een brute overval op klaarlichte dag. Daarop volgt het drama rondom Twan. Vervolgens gebeuren er allerlei ongelukken die wel héél “toevallig” zijn waardoor Maartje niets en niemand meer vertrouwd.

Dan zijn er nog de brieven die aan Maartje gericht zijn. Wie heeft deze geschreven en wat is de bedoeling van de schrijver. Pas op het laatst wordt duidelijk van wie en waarom.

Zoals altijd zit je ook nu weer gelijk in het verhaal en MOET je verder lezen! Persoonlijk vond ik dit boek wat minder sterk / spannend als voorgaande boeken. Vooral het einde van het verhaal vond ik erg abrupt. Ik heb ook echt even zitten bladeren of ik niet een bladzijde miste. En natuurlijk kan ik het einde ook zelf wel invullen, maar toch.. Voor mijn gevoel waren er nog wat losse eindjes.. te weinig voor een deel twee maar genoeg om naar antwoorden te verlangen. Maar aan de andere kant, is dat misschien ook weer de kracht van Loes den Hollander. Ze houdt de lezer toch nog enkele uren met haar boek in haar greep.

Wederom een boek wat door de korte hoofdstukken en vlotte schrijfstijl erg prettig wegleest. Ook nu heb ik haar boek weer in een ruk uitgelezen. Ze houdt je aandacht vast vanaf het begin tot aan het einde. Ik ben en blijf een groot fan!!

300

9789045209456