Thriller & Spanning The House of Books Februari 2008

Dochter van Lucifer

Net wanneer je een idee denkt te hebben wie het is wordt het hele verhaal weer omgegooid. Het verhaal blijft op deze manier spannend en zodoende wil je het verhaal uitlezen tot de laatste bladzijde.

Eve Renner is teruggekeerd naar New Orleans om het verleden te vergeten. Maar daar krijgt ze geen kans voor, want er begint een nieuwe reeks moorden. De slachtoffers zijn ritueel om het leven gebracht en er zijn nummers op hun lichamen getatoeëerd. Er zijn geen aanwijzingen en er bestaat geen verband tussen de slachtoffers. Op een na: het ziekenhuis van Our Lady of Virtues, de psychiatrische inrichting die eens het toneel was van onbeschrijfelijke waanzin. Als kind was het een tweede huis voor Eve, want haar vader was er arts. Zij bracht er uren door om de geheime kamers en gangen te verkennen. Ergens in die vertrekken ligt de sleutel tot een verschrikkelijke misdaad, een onvoorstelbaar verraad waarvan de echo nog steeds doorklinkt. En de enige man die ze op haar zoektocht kan vertrouwen is Cole, haar voormalige minnaar maar misschien wel een koelbloedige moordenaar…

Dochter van Lucifer is het spannende vervolg op De zevende doodzonde. We worden meegenomen in het turbulente leven van verschillende personen. De politieagenten die de moeilijke taak krijgen om de dader op te pakken van deze gruwelijke misdaden. Daarbij komt kijken dat de agenten privé ook nog heel wat zaken hebben om op te lossen, hun werk wordt er op deze manier niet makkelijker door. Eve en Cole spelen voortdurend een spelletje om elkaar te kunnen vertrouwen, ze hebben elkaar juist nu heel hard nodig. Helemaal als Eve persoonlijk bedreigd wordt door de moordenaar. Maar is Cole wel wie hij zegt dat hij is? Eve haar twijfel neemt met de dag toe.

Ook krijgen we een kijkje in het zieke brein van de moordenaar. Net wanneer je een idee denkt te hebben wie het is wordt het hele verhaal weer omgegooid. Het verhaal blijft op deze manier spannend en zodoende wil je het verhaal uitlezen tot de laatste bladzijde. Natuurlijk speelt het zich op de perfecte spookplek af, een verlaten inrichting, waar vroeger de verschrikkelijkste methoden werden gebruikt om de zieken te genezen. Hierdoor krijgt het verhaal een nog extra spannend tintje. Toch lijkt het verhaal veel op De zevende doodzonde. Uiteraard is het een vervolg maar veel originaliteit is er niet. Dit nemen we op de koop toe, het is een spannend en super snel lezend verhaal, waar de actie zich in lopend tempo opvolgt. Een verhaal dat de nekharen recht overeind doet staan.

432

9789044320749