Thriller & Spanning The House of Books Maart 2005

De zondares

Terwijl je over de autopsie leest kun je elk detail ervan voor je zien. Daarnaast worden er twee gruwelijke ziektes zo beschreven dat je ze écht wilt zien. Resultaat: een zoekmachine op Internet om erachter te komen of het ziekteverloop echt zo gaat. Ongelooflijk hoe Tess Gerritsen dat voor elkaar krijgt.

Binnen de muren van een klooster heeft een afschuwelijk bloedbad plaatsgevonden. In de sneeuw worden twee nonnen gevonden, de een dood de ander levensgevaarlijk gewond. De autopsie van de dode vrouw wordt uitgevoerd door de veertig jarige patholoog-anatoom Maura Isles, die in haar werk ook wel de koningin van de doden wordt genoemd. Maura wil het verhaal van de doden vertellen.
De autopsie van de non levert een schokkende verrassing op: de twintig jarige zuster Camillie was net bevallen van een baby voordat ze werd vermoord. Terwijl lang begraven geheimen aan het licht komen, leidt het speurwerk van Maura Isles onafwendbaar naar de kern van het mysterie en naar een verbijsterende onthulling. Het levert een onheilspellende speurtocht op naar de dader. Maar waar is de baby? En wie is dan in hemelsnaam de vader?

De zondares is een geweldig spannende thriller van auteur Tess Gerritsen. De auteur staat wereldwijd bekend om haar spannende thrillers met een medisch tintje, wat ook in dit boek terug komt. Tess Gerritsen weet de autopsies die Maura uitvoert levensecht te beschrijven. Terwijl je over de autopsie leest kun je elk detail ervan voor je zien. Daarnaast worden er twee gruwelijke ziektes zo beschreven dat je ze écht wilt zien. Resultaat: een zoekmachine op Internet om erachter te komen of het ziekteverloop echt zo gaat. Ongelooflijk hoe Tess Gerritsen dat voor elkaar krijgt.

Naast het spannende aspect van het boek, in de vorm van de jacht naar de dader, komen in het boek ook de privé problemen van Maura voor. Haar ex man, oprichter van een medische liefdadigheidsinstelling, staat na drie jaar weer op de stoep en Maura weet niet wat ze hiermee aan moet.

De combinatie van spanning, de levensechte beschrijvingen en de aandacht voor de hoofdpersoon maakt het boek tot een aanrader. Het plot is zowel gruwelijk als adembenemend. De Zondares is een echte pageturner en met recht de ware kroon op het werk van Tess Gerritsen.

320

9789044312867