Thriller & Spanning A.W. Bruna Oktober 2007

De verraders

Dit boek lees je in één adem uit. Baldacci weet je van de eerste tot de laatste bladzijde te boeien. Doordat er verschillende personages zijn met allemaal een eigen geheim moet je blijven lezen om de waarheid te achterhalen.

De Verraders gaat over een paar leden van de Camelclub: een genootschap dat het kwaad probeert te verslaan. Annabelle Conroy en Oliver Stone zijn beide lid van deze club. Harry Finn speelt ook een belangrijke rol in dit boek, ondanks dat hij geen lid is van de Camelclub. De drie hoofdrolspelers hebben een ding gemeen, ze hebben allemaal een dubbele identiteit.

Anabelle heeft wraak genomen op de moordenaar van haar moeder. Ze heeft hem opgelicht en 40 miljoen dollar armer gemaakt. Hij, Jerry Bagger, komt erachter wie zij in werkelijkheid is en dan wil hij natuurlijk zijn geld terug. Hij stuurt een aantal mannen op haar af om met haar af te rekenen. Oliver Stone helpt Anabelle maar ook hij vreest voor zijn leven, hij heeft namelijk ook een aantal mensen achter zich aan. Die mensen zijn erachter gekomen dat hij in werkelijkheid de overleden John Carr is, een voormalig huurmoordenaar, lid van een eliteteam opgezet door de Amerikaanse regering.

De derde hoofdpersoon, Harry Finn leidt een geheimzinnig leven. Hij heeft een gezin, maar is ook werkzaam voor de Amerikaanse regering. Hij werkt undercover, hij test de beveiliging van verschillende overheidsinstanties. Hij gebruikt de ervaring die hij tijdens dit werk op doet om wraak te nemen op de moordenaar van zijn vader. Dit zijn de leden van Stone’s eliteteam. Hij schakelt ze een voor een uit.

Dit boek lees je in één adem uit. Baldacci weet je van de eerste tot de laatste bladzijde te boeien. Doordat er verschillende personages zijn met allemaal een eigen geheim moet je blijven lezen om de waarheid te achterhalen. Ieder hoofdstuk zorgt dat je meer begrijpt van het verhaal en de personages.

Ik vond het een bijzonder spannend en verrassend verhaal met interessante wendingen. Het boek leest heel makkelijk en er zit voldoende vaart in het verhaal. Het is geheimzinnig maar niet langdradig. Absoluut een aanrader dit boek!

333

9789022993415