Thriller & Spanning Poema Pocket Augustus 2010

De verdwenen broer

Het is in een goed te volgen, spannende stijl geschreven en loopt ook lekker door. Er wordt gebruik gemaakt van leuke, sympathieke hoofdpersonen. Dit boek was voor mij een aangename verrassing.

Carolyn heeft twee familietragedies meegemaakt; haar vader is omgekomen bij de aanslagen van 11 september en haar broer Mack is al 10 jaar spoorloos verdwenen. Als Carolyn met Moederdag bij haar moeder is belt, net als ieder jaar, haar broer. Al die jaren had Carolyn de hoop dat Mack uit zichzelf zou terugkomen, maar nu is ze het zat en besluit om hem te gaan zoeken. Carolyn stuit op een wereld van verdwenen personen. Als Mack dan ook nog eens laat weten dat hij per se niet wilt dat er naar hem gezocht wordt, vertrouwd Carolyn het helemaal niet meer.

Carolyn is samen met haar moeder de overgebleven helft van een eens zo gelukkig gezin. Als vervolgens haar broer, na 10 jaar vermist te zijn, voor de tiende keer op Moederdag zijn schaarse teken van leven geeft, is ze het zat dat haar moeder, en zij, nog altijd in het onbekende tasten over zijn verdwijning en het verdriet die zij daar al 10 jaar over voelen. Ze gaat zelf op onderzoek uit en stuit daarbij mensen die niet mee willen werken en leugens en bedrog. Als er dan een ander meisje verdwijnt, waarbij de politie haar broer als mogelijke dader ziet, wordt er langzamerhand duidelijk wat er allemaal toen, en nu, gebeurd is.

Dit is mijn eerste ontmoeting met Mary Higgins Clark als schrijver. Eigenlijk is dat best apart, ze heeft tenslotte al een heel scala aan boeken op haar naam staan. Maar ergens liet ik deze schrijfster altijd in de winkel liggen of schoof ik haar boeken opzij. Dat zal ik dus voortaan niet meer doen. Het is in een goed te volgen, spannende stijl geschreven en loopt ook lekker door. Er wordt gebruik gemaakt van leuke, sympathieke hoofdpersonen en je moet het boek ook echt helemaal uitlezen om erachter te komen wat er nou is gebeurt en wie daarvoor verantwoordelijk is. Dit boek was voor mij een aangename verrassing, iets waar ik dus al veel eerder had kunnen achter komen.

288

9789021010069