Thriller & Spanning A.W. Bruna Oktober 2008

De rechtvaardigen

Dit boek is zoals een spannend boek zijn moet! Vanaf de eerste pagina word je meteen in een spannend verhaal meegezogen, en het laat je ook niet meer los tot je het uit hebt.

Hij was ooit de gevaarlijkste geheim agent in dienst van de CIA, totdat hij werd verraden door de mensen voor wie hij werkte. Zijn vrouw kwam hierbij om het leven en zijn dochtertje raakte hij voorgoed kwijt. Nu is Oliver Stone de meest gezochte man van Amerika. Nadat hij wraak heeft genomen op zijn vroegere opdrachtgevers is hij, op vlucht voor de politie en de FBI, ondergedoken in een afgelegen mijnwerkersstadje. Wanneer hij vriendschap sluit met de jonge weduwe Abigail Riker, komt hij erachter dat in dit ogenschijnlijke slaperige stadje vreemde dingen gebeuren. In korte tijd zijn meerdere personen onder mysterieuze omstandigheden om het leven gekomen. Alle sporen wijzen naar DEAD ROCK, de streng bewaakte federale gevangenis voor de zwaarste misdadigers. Geen enkele veroordeelde heeft dead rock ooit levend verlaten, maar dat is niet het enige geheim dat achter de hoge muren van de gevangenis schuilgaat……

De hoofdpersonen in dit boek zijn John Carr/Oliver Stone, de ex-agent die zijn oude zaakjes op zijn eigen manier heeft geregeld, en daar nu voor op de vlucht is. Joe Knox, een geslepen FBI-agent die op zijn spoor is gezet. De oude teammaten van Stone, die hem proberen te helpen. Macklin Hayes , de vroegere baas van Stone, die hem koste wat kost te pakken wil krijgen maar niet wil dat een ieder weet waarom….

Dit boek is zoals een spannend boek zijn moet! Vanaf de eerste pagina word je meteen in een spannend verhaal meegezogen, en het laat je ook niet meer los tot je het uit hebt. De levendig beschreven situaties zijn tot in de details goed en de personages zijn heel realistisch neergezet, zodat je bij elk spannend stuk een voorstelling kunt maken over hoe, de omgeving eruit ziet, of de tegenstanders of hoe de ‘scene’ verloopt. Het gedeelte van het verhaal waarin ze zich in de federale gevangenis Dead Rock bevinden is super spannend en je vraagt jezelf echt af hoe ze daar nou weer uit zullen komen.

Ik kon geen minpunten aan dit boek en deze schrijver ontdekken, Misschien alleen dat hij geen 3 boeken per maand schrijft en dat ik na ruim 300 pagina’s er nog wel 300 bij zou willen lezen!

BadgesLeestip

317