Chicklit Truth And Dare Januari 2007

De overspelclub

Het is al snel duidelijk hoe het boek zal eindigen en voor wie Nicholas zal kiezen. Desalniettemin is het gewoon een lekker boek om te lezen.

Nicholas is echtscheidingsadvocaat en al jaren getrouwd met Malinche, met wie hij ook kinderen heeft. Alles lijkt goed te gaan in hun huwelijk, al is er uiteraard af en toe last van de welbekende sleur. Tot op een dag Sara bij Nicholals op kantoor komt werken en alle levens op zijn kop zet. Nicholas valt als een blok voor twintiger Sara. Maar wat wil Sara van hem en is het wel verstandig om op haar avances in te gaan? Uiteindelijk belanden de twee in een relatie waarin seks de boventoon voert. Malinche heeft ondertussen echter niets in de gaten, zij is te druk met de opvoeding van hun kinderen en het runnen van het huishouden. Ook twijfelt ze of ze een aanbod moet aannemen van haar ex, voor wie ze nog steeds gevoelens heeft…

In De overspelclub staan de drie bovengenoemde personen centraal en het verhaal wordt dan ook van uit drie perspectieven verteld; dat van Nicholas als vreemdgaande man, Malinche als vrouw van Nicholas en Sara als minnares. Op deze manier krijgt de lezer een kijkje in het leven van deze personages en tevens begrijpt de lezer zo beter de beweegredenen van de drie afzonderlijk. Groot nadeel van het vertellen vanuit drie perspectieven is dat in het begin van het boek een enkele gebeurtenis tot drie keer toe verteld wordt. Al gauw ben je als lezer vijftig bladzijden verder en heeft er nog steeds maar een gebeurtenis plaatsgevonden. Gelukkig neemt de herhaling van eenzelfde gebeurtenis af naarmate het boek vordert.

De karakters uit het boek komen echt tot leven en hebben diepgang, al geldt dat voornamelijk voor Malinche en Sara. Nicholas blijft wat oppervlakkiger wat betreft zijn karakter en beweegredenen tot vreemdgaan. Uiteraard is het voornamelijk Malinche die de sympathie van de lezer weet te wekken aangezien zij degene is die bedrogen wordt. Van de drie personages is zij de enige die niet bewust ‘fout’ bezig is. Toch is het boek wel aardig voorspelbaar. Het is al snel duidelijk hoe het boek zal eindigen en voor wie Nicholas zal kiezen. Desalniettemin is het gewoon een lekker boek om te lezen.

319

9789049999360