Thriller & Spanning De Fontein November 2009

De laatste schreeuw

De laatste Schreeuw is een indrukwekkend, maar wel enigszins voorspelbaar debuut. Geen topper, maar ook zeker geen boek om eeuwig op de plank te laten liggen. Een goed boek voor de koude winterdagen wanneer het snel donker wordt.

Chevy is net vrijgekomen uit de gevangenis. Door de getuigenis van Beth Denison kwam hij in de gevangenis terecht. Nu is het tijd voor wraak. Voor haar werk taxeert Beth antieke voorwerpen en meubelen. Als ze de opdracht krijgt een set antieke porseleinen poppen te taxeren, heeft ze geen idee dat dat het begin is van een beangstigend kat-en-muisspel. Dan worden de gruwelijk toegetakelde lichamen gevonden van enkele jonge vrouwen. De beschadigingen op de poppen die Beth onderzoekt, vertonen griezelige overeenkomsten met de verminkingen van de slachtoffers. Wordt Beth het laatste stuk uit zijn magnifieke collectie?

De laatste Schreeuw is een indrukwekkend, maar wel enigszins voorspelbaar debuut. Ondanks dat je als lezer meteen weet dat Chevy de moordenaar is, maakt dat het verhaal niet minder spannend. Het verhaal wordt ook zowel vanuit zijn perspectief, als dat van Beth vertelt, wat zorgt voor de nodige afwisseling. Helaas zitten er nog wel aardig wat toevalligheden in het verhaal en dat is jammer. Chevy komt overal mee weg en dat alleen omdat hij ooit een grimeopleiding heeft gevolgd en hij dus weet hoe zich te vermommen. Dit komt wel eens wat ongeloofwaardig over. Wat tevens ongeloofwaardig overkomt, is de relatie tussen Beth en de politieman. Ze gaan wel erg snel en het hele politiekorps vindt hun verhouding oké. Niet iets van in het dagelijks leven ook zomaar geaccepteerd wordt. Beth is tenslotte slachtoffer van een maniakale gek.

Verder een prima debuut dat aardig wegleest. Geen topper, maar ook zeker geen boek om eeuwig op de plank te laten liggen. Een goed boek voor de koude winterdagen wanneer het snel donker wordt. Lekker met een spannend boek en een kop thee op de bank. Ongetwijfeld zal Brady een prima tweede boek weten neer te zetten.

336

9789026126598