Thriller & Spanning The House of Books Oktober 2007

De laatste engel

Dit boek wil je in één ruk uitlezen. Ook al verraad de achterkant van het boek veel van wat er nog komen gaat, de spanning is er niet minder om. Daarbij zijn de plotwendingen onverwacht en spectaculair.

Het is zo’n meedogenloze misdaad, dat het de levens van zelfs de meest geharde politiemensen verandert. De moorden op de familie Haas laten een litteken achter op de gemeenschap dat door niets kan worden uitgewist. Maar iedereen is het erover eens dat een veroordeling van de seriemoordenaar, Karl Dahl, een begin kan zijn. Alleen rechter Carey Moore schijnt die nog in de weg te staan. Haar oordeel dat Dahls eerdere strafblad niet tegen hem mag worden gebruikt, veroorzaakt een publiek protest.

Wanneer rechter Moore door een onbekende wordt aangevallen, worden twee toprechercheurs, Sam Kovac en zijn partner Nikke Liska, opgeroepen om dit misdrijf te onderzoeken. Is iemand bezig met een gruwelijke wraakactie?

Dit boek wil je in één ruk uitlezen. Ook al verraad de achterkant van het boek veel van wat er nog komen gaat, de spanning is er niet minder om. Gebeurtenissen die elkaar rap opvolgen, zorgen ervoor dat je steeds minder nauwgezet de regels gaat lezen, omdat je wilt weten wat er daarna zal gaan gebeuren. Wat zeker het vermelden waard is, zijn de vlijmscherpe dialogen. Een pluim voor Tami Hoag! Alsof je het voor je neus ziet gebeuren! De personages krijgen op die manier een geheel eigen karakter en worden daardoor levensecht. De gevoelens van de hoofdpersonen worden zo goed omschreven dat je ze zelf ook voelt. Je kan de man van rechter Moore wel neerschieten en de stress, verwarring en haat van rechercheur Kovac voelen. Het boek heeft, door de voornamelijk korte hoofdstukken, een flink tempo. Daarbij zijn de plotwendingen onverwacht en spectaculair en dat maakt dit boek geweldig!

Dit boek is zo meeslepend, dat het rechtvaardig is om ook de titels te geven van de andere recente boeken van Tami Hoag: Tot stof vergaan, Doodsengel, Dubbelspel en Nacht en ontij.

384

9789044319712