Overige The House of Books Maart 2009

De geheime taal van dromen

Het boek bevat simpelweg te veel leuke en leerzame informatie om op te noemen. Voor wie geïnteresseerd is in een wel omvattende uitleg over dromen is dit boek zeker een must om te lezen.

Dromen kunnen levendig, poëtisch, surrealistisch, erotisch, angstaanjagend en zelfs verontrustend zijn. Maar als we beter kijken naar de symboliek en de logica kunnen dromen ons een blik laten werpen in de geheime hoekjes van ons onderbewustzijn.

Met dit boek wil Fontana ons op een bijzondere wijze kennis laten maken met de wonderbaarlijke droomwereld waarin we ons bevinden zodra we in een diepe slaap zijn. Zolang we dromen maken we de gekste, mooiste en meest onbeschrijfelijke gebeurtenissen mee. Regels van de echte wereld gelden niet en het is een niets moet alles mag principe. Waarom is een droom de ene keer heel helder waarbij je deze tot in het kleinste detail kan beschrijven zodra je weer wakker bent en de andere keer valt er geen touw aan vast te knopen. Fontana legt uit hoe dromen met onze dagelijkse wensen, zorgen en spanningen zijn verweven en op deze manier vaak iets duidelijk proberen te maken. Hij geeft gedetailleerde uitleg van veel voorkomende dromen en symbolen.

Het boek is verdeeld in verschillende hoofdstukken met in totaal 25 dromenworkshops. Hier leren we over de geschiedenis en wetenschap van dromen. Wij krijgen de nodige handvatten om onze droomvaardigheden te verbeteren en Fontana legt uit hoe we de kunst van het onthouden van dromen kunnen ontwikkelen. Ook benaderd hij dromen op psychologische wijze, probeert de logica naar boven te brengen en laat zien hoe onze normen en waarden met dromen hebben te maken. Tenslotte lezen we over de verbintenis van dromen met onze spirituele persoon.

180

9789044322941