Literatuur & Romans Ambo | Anthos

De dinsdagvrouwen – Te hooi en te gras

Peetz stelt zeker niet teleur en ik zie uit naar een volgend deel in deze reeks! Even een paar uur verstand op nul en lekker ontspannen lezen.

In De dinsdagvrouwen, Te hooi en te gras verhuist Kiki om samen met haar dochtertje naar het platteland om een bed & breakfast te beginnen. Maar ze merkt dat ze het alleen niet redt en dus schakelt ze de hulp in van de dinsdagvrouwen! Gewapend met allerhande gereedschap arriveren ze. Caroline heeft echter een man meegenomen, wat alles behoorlijk ingewikkeld maakt.

Wat een heerlijk boek is dit derde deel in De dinsdagvrouwen. Ik hou van deze reeks van Monika Peetz! Zoals we gewend zijn volgen we de groep vriendinnen, ook ditmaal als ze op reis zijn. De vriendinnen gaan op bezoek bij Kiki, zij gaat een bed & breakfast beginnen met haar vriend. Enig probleem is dat ze een vervallen pand hebben gekocht dat volledig gerenoveerd moet worden, terwijl de bodem van de geldput duidelijk in zicht is…

Peetz begint het verhaal met een subtiele terugblik op alle vrouwen. Er is meteen het ‘ oh ja’ gevoel. De lezer weet weer de voorgeschiedenis van alle dames, hoe het ook alweer zat met hun families en alle onderlinge verhoudingen. Dit maakt dat je meteen lekker in het verhaal zit. En na een korte inleiding gaan de dames meteen op stap. Dit brengt de nodige vaart in het verhaal.

De auteur heeft voor vijf heel verschillende personages gekozen en dat is verstandig. De lezer kan ze zo goed uit elkaar houden allemaal. En je kunt je ook altijd wel met een van hen identificeren. Dit maakt het herkenbaar. Minpunt aan het boek vind ik de voorspelbaarheid. Je ziet al van ver aankomen welke wending het verhaal zal nemen. Dit maakt dat het verhaal af en toe over the top is. Desalniettemin stelt Peetz zeker niet teleur en zie ik uit naar een volgend deel in deze reeks! Even een paar uur verstand op nul en lekker ontspannen lezen.

303

9789026332173