Jeugd Carry Slee Februari 2009

Dat heb ik weer 2

Dat heb ik weer 2 is een prima boek en goed te volgen zonder eerst deel 1 te hebben gelezen.

Britt vind het leven soms knap ingewikkeld. Ze heeft ruzie met haar beste vriendin Noah, haar moeder is verliefd op de grootste loserleraar van de school, Blok geitensok, en de film waarvoor ze auditie wil doen wordt tot haar grote teleurstelling uitgesteld. Maar het ergste is wel dat ze Dave niet uit haar hoofd kan zetten. Daar heeft haar hartsvriendin Puck wel een oplossing voor: ze moet gewoon verkering nemen met Dennis, de gitarist van Pucks band!

Als Britt denk dat het allemaal niet nog erger kan, komt haar verder met nieuws dat haar leven flink op zijn kop zet. Gelukkig is Puck er altijd voor haar. Maar zijn ze wel hartsvriendinnen? Britt ontdenkt dat Puck iets geheimhoudt, maar wat?

Dat heb ik weer 2 is in dezelfde lijn opgezet als het eerste deel en staat dus garant voor succes. Ook ditmaal wordt het verhaal afgewisseld met leuke testjes van Britt. Britt maakt deze testjes vooral als ze niet lekker in haar vel zit en dat gebeurt nogal vaak in het tweede deel. Ze kan Dave niet uit haar hoofd zetten en tot overmaat van ramp wordt de filmauditie uitgesteld. Maar is dat wel echt zo? Ook haar vriendin Puck doet geheimzinnig. Al snel komt de vraag op of ze wel echt zulke goede vriendinnen zijn of dat er nog meer speelt?

Ook het tweede deel zal voor veel tieners herkenbaar zijn, al zal niet iedereen in zijn pubertijd zoveel problemen op zijn pad krijgen. Bij Britt komt er wel erg veel tegelijk en dat maakt het verhaal soms wat ongeloofwaardig. De personages zijn echter wel goed uitgediept. Het leuke van de personages is dat ze onderling aardig van elkaar verschillen wat voor afwisseling in het verhaal zorgt. Iedere lezer zal zich wel in een van de personages kunnen herkennen.

Dat heb ik weer 2 is een prima boek en goed te volgen zonder eerst deel 1 te hebben gelezen. Ook een leuk boek om mee te nemen op vakantie dit jaar!

192

9789049923563