Thriller & Spanning Walla Walla December 2008

D3zusjes

D3zusjes is een spannend boek al sprak de titel mij niet helemaal aan.

Op 18 augustus verdwijnt Paul Bos. Als hij na twee maanden nog steeds spoorloos is, neemt zijn vrouw contact op met onderzoeksjournaliste Kristie Beekman. Al snel krijgt zij het vermoeden dat Pauls verdwijning te maken heeft met zijn hobby geocaching, een spel waarbij deelnemers met een GPS op schatten jagen. Geholpen door twee ervaren geocachers gaat Kristie op onderzoek uit. De zoektocht verloopt in eerste instantie moeizaam. Pas als Kristie in het bos een metalen plaatje vindt waarop een eigenaardige cijferreeks is gegraveerd, komt het onderzoek in een stroomversnelling. Verborgen aanwijzingen, raadsels en hints van de mysterieuze GioMan brengen haar vervolgens steeds dichter bij de waarheid, de gruwelijke waarheid die verborgen ligt daar waar de dood huist – diep in het bos.

D3zusjes is een spannend boek al sprak de titel mij niet helemaal aan. Waar het verhaal in het begin nog echt zijn weg moet vinden, zit je er na enkele hoofdstukken al helemaal in. De auteur weet je steeds verder in het spannende verhaal te zuigen. In eerste instantie vond ik de aanvang van het verhaal niet heel aantrekkelijk, gezien de uitleg en toelichting over wat geocaching nu precies inhoudt. Wanneer we daadwerkelijk met Kristie en enkele personen op pad gaan om te geocachen blijkt pas hoe spannend het is! Je gaat werkelijk mee in de tocht en speurt net zo hard als de personages in het boek. Jammer dat de aanwijzingen zo ingewikkeld zijn zodat de lezer deze niet op kan lossen.

Naast het spannende element van het boek mis ik wel een goede afronding. Uiteraard komen we te weten wat er met Paul Bos is gebeurd en ook de dader komt boven water. We weten wie de aanwijzingen stuurt en ook zien we hoe het afloopt me Kristie. Enig minpunt is dat we niet achter het motief van de dader komen. Dat had het verhaal echt afgemaakt en de lezer gegeven wat hij verdiende. Nu puzzelen en hopen we ons een ongeluk, maar het motief blijft onduidelijk. En dat is zeer jammer, gezien de niet verwachte dader en het verder erg sterke plot.

224

9789081355414