Thriller & Spanning The House of Books Oktober 2007

Bloedproef

Bloedproef klinkt als een geweldig debuut, maar de spanning is ver te zoeken.

Dr. Alexandra Blake werkt als geneticus bij het AFIP – Armed Forces Institute of Pathology – in Washington en heeft het op er erg naar haar zin. Ze is gewend om in het laboratorium te werken en ze is dan ook verbaast dat ze voornamelijk het speurwerk en bijbehorende onderzoek zo leuk vindt. Alex moet haar research echter onderbreken als de politie haar hulp inschakelt om onderzoek te verrichten in een spectaculaire moordzaak. In de omgeving van militaire bases waart een seriemoordenaar rond die vrouwen vermoordt en daarna hun lijken tatoeëert. Het is waarschijnlijk nog maar een kwestie van tijd voordat hij bewijs achterlaat waarmee ze hem kan opsporen en Alex waagt dan ook haar eigen leven om de moordenaar te pakken. Maar als de seriemoordenaar toeslaat in de directe nabijheid van Alex en haar vriend, congreslid David Thorne, is er meer nodig dan forensisch inzicht om aan het dreigende gevaar te ontsnappen. Ondertussen worstelt Alex met de nooit verwerkte dood van haar vader.
Gelukkig heeft ze goede vriendin Barbara, aan wie ze veel steun heeft.

Lori Andrews neemt de lezer mee in de dynamische wereld van AFIP, het leger en de FBI. Er komen verschillende instanties aan bod en bij elke instantie wordt de lezer op een uitgebreide uitleg getrakteerd betreffende de achtergronden en werkzaamheden van deze instantie. Dit is even leuk, maar naarmate het boek vordert komen er meerdere instanties voor, wat voor verwarring zorgt. Door de overmaat aan informatie valt de interesse weg, wat het verhaal zeker geen goed doet. De spanning is ook ver te zoeken. Pas als het verhaal zijn einde nadert wordt het spannender, maar dan blijkt het al te laat om de eerder opgelopen schade ongedaan te maken.

Bloedproef klinkt als een geweldig debuut, maar de spanning is ver te zoeken. Het boek is alleen interessant voor mensen die geïnteresseerd zijn in de verschillende instanties die de V.S. rijk is om misdaden op de lossen.

368

9789044319682