Thriller & Spanning De Geus November 2007

Bloed van mijn bloed

Bloed van mijn bloed is een behoorlijk ingewikkelde thriller en speelt zich af op diverse niveaus waardoor de lezer genoodzaakt is zijn hoofd bij het lezen te houden.

Journalist John Nielsen voelt zich in de steek gelaten door zijn beste vriend, de politieman Lasse Henning, die plotseling is overleden aan een hartinfarct. Door dit onverwachte einde heeft hij geen afscheid van hem kunnen nemen. In een gesprek met de weduwe komen bovendien onvermoede aspecten van Lasse naar voren. Kende John zijn beste vriend wel zo goed, als hij dacht? En had zijn dood wel een natuurlijke oorzaak? Een foto van de jonge Lasse, zijn arm om een geheimzinnige vrouw geslagen, en een serie berichtjes op zijn mobiel, zetten Nielsen op een spoor, dat terugvoert naar het verleden.

Het boek schetst vluchtig de levens van de personages uit het boek en uiteraard komt hoofdpersoon Nielsen wat uitgebreider aan bod. Het verhaal beweegt zich tussen deze personages in en neemt de lezer mee op de zoektocht van Nielsen. Nielsen probeert meer te weten te komen over Lasse,die hij lange tijd niet meer ontmoet had. Dat wordt echter een gevaarlijke operatie, met bizarre gebeurtenissen…

Bloed van mijn bloed is een behoorlijk ingewikkelde thriller en speelt zich af op diverse niveaus waardoor de lezer genoodzaakt is zijn hoofd bij het lezen te houden. Het boek is echter wel erg spannend. Mooi aan het verhaal is dat het begin en eind van het boek zich op dezelfde locatie afspelen; de begraafplaats. Bij aanvang van het boek blijkt Nielsen zijn oude vriend toch niet zo goed te kennen. Is dit tegen het eind van het verhaal wel het geval? Bloed van mijn bloed is een psychologische thriller en vertelt over de duistere kanten van vriendschap.

251

9789044508741