Thriller & Spanning Sirene Mei 2009

Blinde woede

Leuk boek, echt een leuk boek, zeker een schrijfster om in de toekomst in de gaten te houden.

Het midwesten van de Verenigde Staten wordt geteisterd door een reeks zelfmoordgevallen van jonge vrouwen. Maar zijn het wel zelfmoorden? FBI-agente Bernadette Saint Clare heeft zo haar twijfels maar het ontbreekt haar aan hard bewijsmateriaal. De persoon die haar daarvan zou kunnen voorzien is een psychiater die één van de slachtoffers onder behandeling had, maar hij weigert mee te werken.

Saint Clare is helderziend, ze kan doden zien en met hen communiceren, en als ze iets aanraakt wat de moordenaar ook heeft aangeraakt, kan ze door zijn ogen naar de gebeurtenissen kijken. Als ze die speciale gave in deze zaak gaat gebruiken om meer te weten te komen over het verleden van de psychiater ontdekt ze duistere geheimen.

FBI-agente Bernadette Saint Clare is een vrouw met een speciale gave, die niet altijd door haar collega’s wordt gewaardeerd. Ze wordt in dit verhaal bijgestaan door haar directe chef Tony Garcia, die haar gave wel op waarde weet te schatten, en ook diepere gevoelens voor haar heeft. Tevens wordt ze geholpen door een overleden collega genaamd Creed.

Dit is het tweede boek van de hand van Terri Persons, hiervoor schreef zij Blinde Vlek. Er zit lekker veel vaart in het verhaal en het boek weet je ook te intrigeren. Het is spannend en met humor geschreven. Ook de helderziende gave van Saint Clare is er goed in verwerkt en komt om geen enkele manier zweverig over, eerder goed omschreven en met humor gebracht. De stukjes met haar overleden partner Creed zijn daardoor erg vermakelijk. Het is jammer dat Saint Claire en Garcia geen echte relatie krijgen in dit boek, in dit verhaal zou ik dat nu juist wel op zijn plaats hebben gevonden.

Saint Clare wordt neergezet als een vrouw die niet op haar mondje is gevallen en dat levert ook weer leuke stukjes op als ze zich moet afbijten tegen collega’s die haar gave niet zo op prijs stellen. Een gezonde dosis humor, een spannend verhaal, leuke hoofdpersonen en een leuk gebruik van een niet zo alledaags thema, ik kan niet anders zeggen dan dat die boek mij aangenaam heeft verrast. Leuk boek, echt een leuk boek, zeker een schrijfster om in de toekomst in de gaten te houden.

360

9789058315076