Jeugd The House of Books Juni 2010

Betoverd

Het verhaal is leuk, de zoektocht is spannend en de karakters zijn leuk weergegeven.

Lena Duchannes is geen gewoon tienermeisje. Lena en haar familie worden al generaties lang achtervolgd door een vloek. Ethan Wate droomt over een mooi meisje dat hij nog nooit heeft ontmoet. Wanneer Lena in Gatlin komt wonen, op het oudste en meest beruchte landgoed in de omgeving, voelt Ethan zich op onverklaarbare wijze tot haar aangetrokken. Hij is vastbesloten om te ontdekken hoe en waarom zij zo met elkaar verbonden zijn. Lena doet haar best om de vloek, en haar macht geheim te houden. Maar zelfs in een stadje waar nooit iets gebeurt, kan een geheim niet eeuwig verborgen blijven…

Lena en Ethan kunnen via hun gedachten met elkaar praten en ook hun gevoelens voor elkaar zijn heel erg sterk. Lena komt uit een familie van “Casters”, mensen met een speciale gave die variëren van helende krachten tot dodelijke krachten. Lena is een “naturel”. Iemand waarvan het nog niet duidelijk is welke specifieke gave ze heeft alleen dat haar kracht enorm groot is maar nog steeds in ontwikkeling. Op haar zestiende verjaardag zal ze worden opgeëist door het licht of het duister. Lena vreest dat het duister de kant is die haar op zal eisen, daar haar moeder ook naar deze kant is gegaan. Ethan en zij doen er dan ook alles aan om uit te zoeken hoe dit nu te voorkomen is, terwijl haar zestiende verjaardag met rassé schreden nadert.

Dit verhaal doet een beetje aan als Carrie van Stephen King, alleen waar het verhaal van King luguber en naar overkomt, heeft dit boek eerder een lief en schattig randje. Het boek leest makkelijk weg en heeft ook dat mysterieuze tintje wat boeken met een tovenaar als hoofdpersoon altijd hebben. Het verhaal is leuk, de zoektocht is spannend en de karakters zijn leuk weergegeven. Hier en daar wordt er in het boek gebruikt gemaakt van dromen of visioenen maar omdat dat cursief gedrukt staat, is dat goed uit elkaar te houden. De schrijfstijl is inderdaad bedoeld voor een jong volwassene maar een wat ouder persoon zal dit ook gerust een leuk boek vinden.

528

9789044326918