Chicklit The House of Books Juni 2009

Bestseller Babe

Aardig boek voor tussendoor, niet bijster bijzonder.

Het leven van Isabel Bookbinder is niet bepaald opwindend. Ze heeft een saai vriendje en een duffe baan bij een krant de Saturday Mercury. Gelukkig heeft de altijd optimistische Isabel een geweldig plan. Ze gaat een bestseller schrijven. Ze wordt beroemd! Er staat natuurlijk nog geen letter op papier, maar Isabel dagdroomt er lustig op los. Vooral wanneer ze de waanzinnig aantrekkelijke literair agent Joe Madison ontmoet. Tot ze op haar werk per ongeluk een enorme blunder maakt, die uitgroeit tot een politiek seksschandaal. Opgejaagd door de paparazzi en misschien wel de geheime dienst, zwalkt Isabel sereen van het ene naar het andere crisismoment. Die bestseller moet en zal er komen, maar hoe…

Bestseller Babe vertelt het verhaal over een naïeve jonge meid die vol ambitie, maar zonder ervaring een bestseller probeert te schrijven. McQueen heeft de hoofdpersoon erg overtuigend weten neer te zetten. De manier waarop Isabel denkt en de op hol geslagen fantasieën die ze in haar hoofd heeft zijn werkelijk verbazingwekkend. Soms draaft Isabel zo door in haar zelfgecreëerde wereldje dat je het gevoel krijgt dat er in de realiteit niemand op aarde bestaat die zo heilig gelooft in haar eigen leugens en redeneringen. Isabel liegt werkelijk tegen iedereen of probeert te waarheid te verdraaien dat zelfs haar vader denkt dat ze een hoog aanziende functie heeft bij de krant.

Het boek bevat veel humor en ondanks dat de fratsen van Isabel me af en toe gingen irriteren lees je toch door, omdat je natuurlijk wel wilt weten of het haar lukt om die bestseller te schrijven. Gewoon een leuk boek voor tussendoor, met niet al te veel ingewikkelde taferelen, maar zeker geen handleiding voor het schrijven van een goed boek.

319

9789044323801