Chicklit Ellessy April 2006

Bedrogen liefde

Bedrogen liefde is deels een romantisch verhaal, maar ook een verhaal met behoorlijk wat vaart en duistere randjes.

Als jong meisje droomt Amber al van een carrière als mannequin. De onverwachte dood van haar ouders, kort na haar zevende verjaardag, steekt daar een stokje voor. Buurvrouw Wies neemt de zorg voor Amber en haar tweelingzusje Jade op zich.

Als Amber zeventien jaar is, weet ze eindelijk een contract als model te bemachtigen, maar dan raakt ze onbedoeld zwanger. Haar vriend Vincent laat haar in de steek en haar droom spat als een zeepbel uit elkaar. Ook duurt het jaren voor ze weer verliefd durft te worden op een andere man. Maar dan staat Vincent ineens weer voor haar neus en Amber moet kiezen. De liefde van haar leven of haar droom.

Bedrogen liefde is het eerste deel in een drieluik. Het tweede deel is Een nieuwe toekomst en het laatste deel moet Boekreviews nog recenseren.

Na het lezen van de eerste twee delen ben ik uitermate nieuwsgierig naar de verloop van het verdere verhaal. Amber krijgt in het eerste deel veel voor haar kiezen. Ze is jong moeder geworden van een tweeling en de vader laat haar in de steek. Ze pakt haar leven op en begint zelfs een studie. Toch houdt ze haar twee kinderen angstvallig verborgen voor het studiegenoten, mede omdat ze tot over haar over verliefd is op een studiegenoot. Als Vincent op een dag weer op haar stoep staat, draait haar leven 180 graden. Niets is meer wat het geweest is. Niet alleen hebben haar kinderen weer een vader, ook komt hij met schokkend nieuws over tante Wies. Het heeft zelfs zulke verstrekkende gevolgen dat tante Wies en Amber op heel slechte voet met elkaar komen te staan.

Bedrogen liefde is deels een romantisch verhaal, maar ook een verhaal met behoorlijk wat vaart en duistere randjes. Juist die duistere randjes maken het boek interessant. Is Vincent wel wie hij zegt dat hij is? Het is geloofwaardig neergezet dat Amber toch weer voor Vincent valt. Ze was al eens verliefd op hem geweest en tien jaar later is hij welvarend en succesvol. Het verhaal is realistisch neergezet en schemert welke invloed dit heeft op Amber en hoe het haar leven op zijn kop zet. Ik ben zeer benieuwd naar de ontknoping van dit drieluik!

198

9789076968889