Jeugd Carry Slee Juni 2009

Bangkok Boy

Het plot van het verhaal zit goed in elkaar. Ergens is het een grote schok, maar ook een mooi liefdevol eind.

De negentienjarige Bo heeft een relaxed leven. Ze studeert Nederlands in Amsterdam, heeft een knappe vriend en kan het goed vinden met haar kamergenote Anouk. Niks aan de hand dus. Totdat Joep haar ineens dumpt. Bo blijft gekwetst en boos achter, maar niet voor lang. Aangespoord door Anouk gaat ze Joep zoeken om hem te confronteren met die ene dringende vraag: waarom?

Tot Bo’s verbazing blijkt Joep spoorloos verdwenen. Niemand weet waar hij is, zelfs zijn beste vriend niet. Het enige teken van leven is een kaart uit Bangkok, die Joep naar zijn adoptieouders heeft gestuurd. Is hij op zoek naar zijn roots? Of heeft hij jarenlang met een knappe Thaise gechat en wil hij haar nu in het echt ontmoeten? Vastberaden dit tot op de bodem uit te zoeken, reizen Bo en Anouk hem achterna. Ze raken verzeild in een avontuur met verstrekkende gevolgen…

Wat een heerlijk boek van Carry Slee! Je merkt meteen dat het boek bedoeld is voor een wat ouder publiek door de spanning en de snelheid van het verhaal. Het verhaal gaat meteen vlot van start en al snel wordt je als lezer helemaal meegezogen in de spannende avonturen van Bo en Anouk. Maar ook vanuit Joep zijn kant wordt het verhaal verteld. De lezer leest waar Joep is en wat hij doet. In een volgend hoofdstuk wordt weer verteld waar de twee meiden zijn en wat zij doen. Al snel begint het op een spannend kat en muis spel te lijken.

Zoals we van Slee gewend zijn heeft ook dit verhaal een bepaalde boodschap. Het is echter niet zo aanwezig als in haar voorgaande boeken, wat ik nog wel eens storend vond. Het plot van het verhaal zit goed in elkaar. Ergens is het een grote schok, maar ook een mooi liefdevol eind. En hier komt toch de boodschap naar boven die Slee altijd in haar verhalen probeert te verwerken.

Dit boek is zeker een aanwinst voor de wat oudere puber of een jongvolwassene. Boeken zoals deze mogen van mij wel meer op de markt komen. Persoonlijk vond ik dit een van de beste boeken van Slee dusver. Op naar de volgende topper van Slee!

BadgesVerfilmd

255

9789049923723