Thriller & Spanning Luitingh Sijthoff Oktober 2014

Angelfall 2: Penryn en de nieuwe wereld

Waar veel dystopische Young Adult boeken zich al snel enorm focussen op een romantische relatie tussen de hoofdpersonages, houdt Susan Ee dat juist erg op de vlakte.

Het is Penryn eindelijk gelukt om haar zusje te redden uit de klauwen van de engelen, maar haar zusje is veranderd… Ze is een monster geworden. De gevolgen zijn ondenkbaar: mensen zijn doodsbang voor haar en Paige vlucht. Penryn gaat opnieuw op zoek naar haar zusje en ontdekt dat de engelen een geheim plan hebben. Hun hebzucht naar macht is alleen nog maar groter geworden en ze gaan gruwelijk ver om hun zin te krijgen.

Engel Raffe, die ervan overtuigd is dat Penryn niet meer leeft, is ondertussen druk op zoek naar zijn vleugels. Hij heeft zijn gestolen vleugels nodig om zich weer bij zijn soortgenoten te voegen en zijn rol als leider op te eisen. Maar wat gebeurt er als hij erachter komt dat Penryn nog leeft? Gaat hij op zoek naar zijn vleugels of helpt hij haar overleven?

Als je Angelfall hebt gelezen, dan weet je hoe gruwelijk Susan Ee de wereld beschrijft waarin Penryn leeft. Weg met zoetsappige beschrijvingen: het is oorlog en niemand is veilig. In het eerste boek kwam het genre horror soms erg dichtbij en ook in dit boek komen scènes voorbij waardoor je haren recht overeind komen te staan. Het verhaal zit ijzersterk in elkaar en je vliegt door de bladzijden heen dankzij de spanning en mysterie die volop aanwezig zijn.

Waar veel dystopische Young Adult boeken zich al snel enorm focussen op een romantische relatie tussen de hoofdpersonages, houdt Susan Ee dat juist erg op de vlakte. Je voelt zeker de aantrekkingskracht tussen Penryn en Raffe, maar de twee hebben het veel te druk met het redden van zichzelf en de mensen om wie ze geven, om er ook daadwerkelijk aan toe te geven. Susan Ee geeft je heel weinig Penryn en Raffe, maar de scènes samen koester je daarom des te meer.

Een vervolg waar je u tegen zegt, zo kan je Angelfall 2 het beste beschrijven. Dit boek smaakt naar meer en ik wacht ongeduldig af tot het derde boek wordt gepubliceerd. En tja, dat is toch echt een gevalletje liever vandaag, dan morgen.

BadgesLeestipBoekenreeks

334

9789021809373