Thriller & Spanning Ambo | Anthos December 2008

Alles te verliezen

De bladzijden glippen door je vingers en dat wordt weer met een zucht wachten op de volgende thriller van deze geweldige auteur.

Claires leven is geslaagd. Ze is een aantrekkelijke vrouw van in de dertig en woont op een van de meest idyllische plekken in Nederland, in een prachtig gerenoveerde boerderij samen met haar man, Harald van Santfoort en hun twee dochtertjes, Charlotte van vijf en Fleur van zeven. Maar Claires leven is niet zo smetteloos als ze doet voorkomen. Niemand weet waarmee zij in het verleden haar geld verdiende en dat zij een ongezonde relatie had met Marius, een beruchte crimineel. Zelfs haar eigen man is hiervan niet op de hoogte. En dat wil ze zo houden, kost wat kost.

Na tien jaar cel is Marius weer op vrije voeten. Hij heeft Claire getraceerd en is niet van plan om zijn oude vriendin zomaar op te geven. Of heeft hij andere motieven?

Dit verhaal begint erg aangrijpend en wel met een overlijdensbericht van de hoofdpersoon van het boek, Claire. Een spannende aftrap van Alles te verliezen. Claire heeft een dubbel gezicht wat niemand weet. Ze heeft een leven geleid waar ze niets meer mee te maken wil hebben. Als lezer komen langzaam alle puzzelstukjes tevoorschijn en komen we achter de ware aard van Claire.

De verschillende karakters in het boek maakt het tot een dynamisch en spannend verhaal. Claire is een lieve moeder, Harald een zorgzame hardwerkende man die alles over heeft voor zijn gezin. En dan komt Marius die alle rust en geluk op de prachtige boerderij verstoord. We zien Claire veranderen in een angstige vrouw die er alles voor over heeft om haar gezin te beschermen, tenslotte staat haar sprookjesleven op zijn kop.

Verhoef houdt de spanning er weer goed in zoals we van de auteur gewend zijn. De karakters zijn mooi en diep uitgewerkt. Verhoef  geweldig beschreven hoe een vrouw haar gezin beschermt.

BadgesLeestip

318