Thriller & Spanning Verbum Maart 2009

Abrahams mes

Nordfjord heeft met Abrahams mes een zeer spannend verhaal geschreven met bladzijden waar de actie vanaf spat.

Als de Ierse historicus James Donnelly een mysterieuze briefkaart ontvangt van een zojuist overleden vriend, staat hij voor een raadsel. De gevaarlijke zoektocht naar antwoorden leidt Donnelly en zijn assistent door de straten van New York na 9/11 en brengt hen dichter en dichter bij het oeroude mysterie over de voorvader van de Joden, christenen en moslims; Abraham.

Abrahams mes is een thriller, gebaseerd op historische feiten. De auteur heeft gedegen research gepleegd en heeft buitengewone en ongelofelijke details over Abraham bijeengesprokkeld. Het is een verhaal met vele historische feiten en achtergrondinformatie die de lezer van Nostradamus naar de dode zee rollen voert; een thriller die de eeuwigdurende strijd tussen Islam en Christendom weer in een nieuw daglicht stelt.

Abrahams mes borduurt voort op het succes van De Da Vinci Code. Ondanks de weinig vernieuwende thrillers in dit genre en de overdaad hieraan in de afgelopen jaren, is Abrahams mes zeker wel het lezen waard. Het verhaal begint met de dood van een wetenschapper. Hij wist iets wat verborgen moest blijven. Nog snel voor zijn dood heeft hij een kaart kunnen posten naar zijn collega’s. Op de kaart staat een vers van de eeuwenoude voorspeller Nostradamus vermeld. De twee collega’s komen als nel terecht in een draaikolk van politie, achtervolgingen, religie en mysterieuze aanwijzingen. Langzaam ontrafelt het verhaal zich en komen zij erachter wat eigenlijk verborgen had moeten blijven…

Het plot zit goed in elkaar en komt erg onverwachts. Dit heeft Nordfjord goed uitgedacht en uitgewerkt. Alle puzzelstukjes vallen op zijn plaats en toch blijft het verhaal begrijpelijk.

Nordfjord heeft met Abrahams mes een zeer spannend verhaal geschreven met bladzijden waar de actie vanaf spat. Zeker een auteur om in de gaten te houden. Toch blijft het jammer dat je bij het lezen van dit soort boeken altijd de boeken van Dan Brown in je achterhoofd blijft houden. Desondanks blijft Dan Brown de onovertroffen meester in dit genre.

336

9789074274272