Jeugd De Fontein September 2012

100% Julia

Smit schrijft boeken die voor alle meiden van welke leeftijd dan ook grappig zijn.

Julia Balentina verhuist met haar ouders naar Londens beroemde wijk Notting Hill. Tijdens een casting in Topshop scoort ze een felbegeerde hoofdrol in BBC’s hitserie Primroze Hill. Haar vriendin Katie voorspelt dat Jjulia haar eerste zoen van Johnny Bloom krijgt, het lekkertje uit de serie en Julia’s grote idool. Als Julia tijdens een filmpremiere de rode loper betreedt in een wel heel opvallende outfit, is ze de talk of the town. Ze staat in alle tijdschriften, vult haar kast met Vivienne Westwood en Prada, en kan niet meer normaal over straat. Ook Johnny’s bloedmooie ogen zijn opeens op haar gericht.  Wanneer Julia Lenny ontmoet, smelt ze. Hij speelt de hoofdrol in de theatervoorstelling Notting Hill, haar lievelingsfilm. Door Lenny verlangt ze steeds meer terug naar het knusse theater.  Valt Julia voor hem, de guy next door, of voor de zwoele Johnny? En waarom ontstaat er in Londen een enorme run op schuursponsjes?

Ja, Julia kan ontzettend goed acteren en haar ouders zien niet de enige die dat zien. In Rotterdam speelde ze toneel met ontzettend veel plezier, maar niets gaat op voor een televisieserie. Julia is dan ook overdonderd als ze de studio binnenloopt en allemaal beroemde sterren voorbij ziet lopen, zelfs Justin Bieber, wie Julia ontzettend leuk vindt. Net als alle meiden van die leeftijd staat ze met een mond vol tanden. Toch zijn de verschillen om voor een tv-serie te acteren of voor het theater zo groot dat Julia voor een moeilijke keuze komt te staan.

Wederom een boek van Smit die je een glimlach op de je gezicht bezorgd. Ontzettend grappig en met leuke anekdotes heeft Smit het weer voor elkaar om een heerlijk 100% boek neer te zetten. Liefde, vriendschap, huiswerk alles komt aan bodt. Met weer de grote vraag: Volg je je hart en laat je je dromen uitkomen? Of laat je je leiden door wat je omgeving zegt?

Smit schrijft boeken die voor alle meiden van welke leeftijd dan ook grappig zijn. Met stiekem verhalen die voor heel veel meiden toch een ware droom blijkt te zijn. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel schoenen van Prada heb jij in de kast staan? En daarom de boeken van Nikki Smit aanschaffen voor je dochter of voor jezelf, dromen mag altijd…

112

9789026132933