Jeugd De Fontein November 2008

100% Bo

Een fantastisch boek over loslaten, in het diepe springen en je hart volgen en dat allemaal op een ontzettend leuke en grappige manier geschreven.

Bo gaat met haar moeder een jaar in New York wonen. Haar moeder werkt als fotograaf voor Amerikaanse modebladen. Bo is stik zenuwachtig voor haar eerste schooldag op Junior High School. Maar dankzij haar boek How To Be Popular wordt Bo in no-time vriendinnen met de populaire cheerleaders Abby en Chloe. En voor ze het weet heeft ze gezoend met Justin, de knapste jongen van de school. Bo is onder de indruk van alle aandacht die ze door haar nieuwe vriendje krijgt, maar waarom krijgt ze steeds de kriebels als ze Luca ziet, de zoon van de bakker? En wat doet een beroemd Calvin Klein model bij haar thuis onder de douche?

Het verhaal begint heel leuk met Bo die in het vliegtuig zit en haar brieven leest die ze als afscheid heeft gekregen van haar vriendinnen. Bo wordt hier natuurlijk erg verdrietig door, maar dat verandert als ze uiteindelijk in The Big Apple staat, wat is alles mooi! Bo kan niet geloven dat ze echt in NewYork is. Als Bo haar mooie kamer ziet kan het helemaal niet meer stuk. Langzaam begint ze aan haar nieuwe leven te wennen, het boek How To Be Popular helpt haar, er staan grappige tips in beschreven die Bo maar als te graag opvolgt.

De moeder van Bo is erg grappig beschreven. Ze is natuurlijk mooi en jong en kan allemaal mooie jongemannen versieren. Uiteraard hoort daar een beste vriend bij en die homo is, wat voor hilarische momenten zorgt. Het verhaal is niet alleen maar humor, Bo moet keuzes maken. En knap lastige keuzes. Kiest ze voor Justin of gaat ze toch voor Luca?

124

9789026125669