Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Login met Facebook Inloggen met Google Inloggen met OpenID Inloggen met Twitter

In this Discussion

E-boek wordt populairder dan papierenversie?
  • Sjoerd2Sjoerd2
    Naar aanleiding van het nieuwsbericht op Boekreviews hier de discussie over het Eboek vs papieren versie van een boek. Was in 2009 er slechts een enkeling mee bekend, tegenwoordig wordt het veelvuldig gebruik als leesobject.

Op welke manier lees jij boeken en waarom?
  • AnnekeAnneke
    Geef mij maar een echt boek in handen! Computer om te computeren en een boek om te lezen. Ik krijg geen rust met continue te staren naar zo'n beeldscherm.
  • Persoonlijk vind ik de mogelijkheid om te lezen vanaf een pc, mac, e-reader of wat dan ook een prachtige ontwikkeling. Aan de andere kant vind ik een e-boek een 'uitgekleed' boek en wordt ons leven al te veel beheerst door electronische gadgets en schermpjes :)
  • AnnekeAnneke
    Ook vul je geen boekenkast ;) Ik pronk hier graag mee!
  • ChinoukChinouk
    Ik ben te trots op mijn boekenkast (mijn favoriete 'object' in mijn kamer) en ik ben gek op het papier. Als freelance redacteur moet ik al veel boeken via een beeldscherm lezen en hierdoor krijg ik snel last van mijn ogen. Een boek voor mijn plezier lees ik dan liever op papier en hou ik graag in mijn handen.
  • Joost2Joost2
    Geef mij maar de E-reader... boeken zijn erg duur. Ook woon ik niet zo groot dus kan niet alles kwijt. Van de andere kant is het zonde, boek uitgelezen -> Wissen van E-reader?! Geen aandenken of uitleenmogelijkheid... :-?
  • Het lijkt me voor de vakantie wel handig (lekker licht) om een e-reader mee te nemen in plaats van grote stapels boeken. Anderzijds heb ik toch graag een echt boek in handen (en in de kast), dus ik heb nog steeds geen e-reader gekocht.
  • Als veellezer geef ik regelmatig boeken weg. Ik pronk liever met kwaliteit dan met enorme boekenkasten. Ik houd van mooie boeken maar lees nu liever op een handzame HTC mobiel – handig in bed, onderweg of heerlijk op de bank.
  • AnnekeAnneke
    Kan ook Fritz, begrijpelijk. Mijn boekenkast is juist mijn paradepaardje.
  • LilyLily
    Tegenwoordig E-books is meest populaire en ik ben van plan om mijn boek Oorlogstranen-De schaduwzijde van een oorlogskind in E-books te publisheren.
  • BabaBaba
    In mijn (lees)omgeving is het E-book niet populair. Vermoedelijk is het een kwestie van gewenning. De meest fervente lezers die ik ken willen papier. Het e-book heeft voor mij dus geen prioriteit. Aangezien ik veel op zee ben is een papieren boek makkelijker dan een kwetsbaar tablet dat je niet zo maar even weg kan leggen.
  • TessTess
    Niets gaat op tegen een mooie boek wat je vast kunnen houden.
    En wat te zeggen van dat leuke rondsnuffelen op rommelmartken en boekenmarkten, nee hoor geef mij maar papier. Mijn boekenkasten zijn me te dierbaar!
  • LindaLinda
    Tess, jij hebt ook een bieb in je huis, ben jaloers!