Voor mij een doem scenario, kom altijd heel graag in de bieb. Even lekker snuffelen en teveel boeken meenemen naar huis. Toch is het een goed onderwerp wat jullie aankaarten, in ons kleine dorpje is vorige maand ook de bieb gesloten. De gemeente kon geen subsidie geven aan de bieb, wat het altijd wel kreeg.
Tja.. een biebbus overal is voor mij toch iets teveel van het goede. Iets inkrimpen van de bieb zou ik goed vinden. Verdwijnen hoop ik niet. En de digitale bieb, zul je mij niet in vinden.
Mijn ervaring met onze bieb (en dat is toch wel best een flinke) is dat het vrij lang duurde voordat er nieuwe boeken werden aangeschaft. En dat met een jaarabonnement van 75 euro. Ik ben toen dit bedrag gaan gebruiken om tweedehands boeken te gaan aanschaffen, de mooie houd je gewoon en de rest verkoop je weer door. Dus een digitale bieb zie ik niet zo zitten, ik heb graag wat tastbaars in mijn handen of iets om naar te kijken in mijn boekenkast. Ondanks dat je op deze manier wel snel de nieuwste boeken kan lezen. Maar er zijn ook zoveel mooie en oude boeken die ook een plaatsje verdienen.....