Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Login met Facebook Inloggen met Google Inloggen met OpenID Inloggen met Twitter

In this Discussion

Hoe kom jij aan de boeken?
  • Sjoerd2Sjoerd2
    VRAAG: Hoe kom jij aan boeken?:

> Via een webwinkel op internet
    > Boekhandel
    > Lenen bijvoorbeeld via Bieb
    > Prijsvragen

Zelf koop ik voornamelijk via het internet op verschillende boekhandels, of via boekreviews zelf. Het aanbod is groot en je vindt veel. Toch als ik in de stad ben, loop ik veelal de boekhandel even in. Heerlijk even snuffelen wat er nieuw is.
  • Joost2Joost2
    Boekhandel! Niets is leuker dan met een boek in de winkel te staan, eraan te ruiken en een fragment uit het boek te lezen. Vol trots thuis te komen met (te)veel nieuwe boeken.
  • Boekhandel en internet. Ik ben het met Joost eens wat de boekhandel betreft. Ik word daar altijd heel hebberig. Als ik al weet wat ik wil hebben, bestel ik het ook wel via internet. Maar een bezoek aan de stad is niet compleet zonder een bezoek aan de boekhandel.
  • NicoleNicole
    Als recensent van Boekreviews.nl, krijg ik een hoop boeken om te lezen.
    Verder is het internet een goede optie voor mij om collecties van schrijvers compleet te maken.
    Maar de mooiste juweeltjes daarvan vind ik toch vaak op rommelmarkten en in kringloopwinkels. D'r is niets leuker dan op een lang gezocht boek te stuiten voor een zacht prijsje :-)
    Dit is voor mij een goede optie: aangezien ik in een hoog tempo lees wordt het anders een dure grap.
    Maar even neuzen in een boekwinkel naar de nieuwste van een favoriete schrijver is altijd leuk...
  • AnnekeAnneke
    Boeken moet ik eerst zien voor ik ze koop. Meestal koop ik daarom in de stad. Toch leer ik al steeds beter om even te wachten en dan via internet aan te schaffen. Boeken zijn namelijk duur, als ze net op de markt zijn.

@Nicole: Wat leuk om jou ook op het forum te zien. Lees wel eens je recensies op Boekreviews, je schrijft erg goed. Op jou advies wel eens een twijfelboek aangeschaft, wat je voorspelde: een top boek!
  • NicoleNicole
    @Anneke: dat vind ik leuk om te horen, dank je wel.
    Als je een recensie schrijft is het altijd maar de vraag of je ook daadwerkelijk op papier kan zetten wat je van een boek vindt en of dat dan ook overkomt bij anderen.
    Leuk ook om te lezen dat je al zo lang op de site kijkt. (dat had ik al in een andere topic gelezen)
    Ik heb gisteren weer een hele stapel boeken opgehaald, er zitten echt een paar goede schrijvers bij.
    Zoals de nieuwe van Lee Child, Dick Francis en Harlan Coben.
    Ook kijk ik erg naar uit naar om het boek van Frank Schätzing te lezen.
    Dat boek heet "limiet" en heeft 1089 bladzijde.
    Echt een boek voor mij, ik ben zo benieuwd......
  • AnnekeAnneke
    @Nicole, dankje voor je snelle reactie. Recensies van jouw hand zijn uitgebreid geschreven. Je bent kritisch, maar kun wel goed verantwoorden waarom je bijvoorbeeld voor 3 sterren kiest in plaats van 5.

Ik bezoek Boekreviews dagelijks, vind het een hele prettige literatuursite. Vriendelijk opgezet en het belangrijkste nieuws op literatuurgebied. Daarnaast ook columns van auteurs, wat toch speciaal is.

De namen van de boeken klinken erg goed, ben vooral benieuwd naar Lee Child. Ben er al een paar keer langsgelopen in de boekhandel, heb de kaft al gelezen... maar weet nog niet of ik hem wil kopen. Wie weet geef jij mij hierin goede raad!
  • NicoleNicole
    @Anneke
    Nou...ik heb hem uit hoor die nieuwe van Lee Child.
    Recensie al geschreven en gemaild, die kun je dus binnenkort verwachten.
    Ik kon hem gewoonweg niet laten liggen voor later :)
    Tipje van de sluier: genieten, genieten, genieten....
    Maar ik ben dan ook een echte, onvervalste Lee Child-fan.
  • AnnekeAnneke
    @nicole Jeeej ik zie de recensie. Ik ga hem morgen halen hoor!
  • TessTess
    Boekhandel, lekker rond snuffelen, vindt kringloop winkels leuk en boekenmarkten en rommelmarkten ook. Zo gaaf als een mooi boek vindt voor een koopje.